Πηγή: ΑΡΧΕΙΑ ΙΕΠ
ΤΑΞΗ Ε΄
Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:
αναγνωρίζουν τι είναι ψηφιακή υπογραφή και βασικές αρχές λειτουργίας
ερμηνεύουν τι είναι ενεργητικό και παθητικό ψηφιακό αποτύπωμα (θετικό προφίλ, αναρτήσεις
σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διασπορά προσωπικών απόψεων, καταγγελίες)
διακρίνουν τις κατηγορίες των ψευδών ειδήσεων εστιάζοντας στα ειδικά χαρακτηριστικά τους
αναγνωρίζουν τις άδειες χρήσης μέσω του οργανισμού Creative Commons
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
παρακολουθούν σχετικό βίντεο για τη δημιουργία της ψηφιακής υπογραφής και στη συνέχεια δημιουργούν έναν απλό εννοιολογικό χάρτη
δημιουργούν ψηφιακό γράφημα με τη χρήση εργαλείων web 2.0 ή εφαρμογών γραφείου για το
ενεργητικό και παθητικό ψηφιακό αποτύπωμα. Ειδικότερα, τα θέματα με τα οποία μπορούν να ασχοληθούν είναι: α) θετικό προφίλ, β) αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γ) διασπορά ψευδών ειδήσεων, δ) προσωπικές απόψεις, καταγγελίες)
χαρακτηρίζουν το ψηφιακό περιεχόμενο/τεχνούργημα/ ψηφιακό πόρο που δημιουργούν με άδειες
χρήσης του οργανισμού Creative Commons.
ΤΑΞΗ ΣΤ΄
Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:
εντοπίζουν τις βασικές υπηρεσίες της ψηφιακής διακυβέρνησης
αξιοποιούν απλά εργαλεία ψηφιακής διαβούλευσης
διακρίνουν τα προσωπικά δεδομένα
εφαρμόζουν πρακτικές προστασίας προσωπικών δεδομένων κατά τη χρήση του Διαδικτύου
συνοψίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ)
της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ)
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
δημιουργούν ένα ενημερωτικό ψηφιακό εμπλουτισμένο βιβλίο για τις υπηρεσίες και τα εργαλεία ψηφιακής διακυβέρνησης (π.χ. έκδοση πιστοποιητικού, ηλεκτρονική ψηφοφορία, συλλογή υπογραφών) καθώς και το Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων