ΤΑΞΗ Γ΄
Οι μαθητές/-τριες να είναι σε θέση να:
εντοπίζουν προβλήματα αποφάσεων
διαφοροποιούν την επίλυση ενός προβλήματος ανάλογα με τα πιθανά ενδεχόμενα
περιγράφουν με γραφικό τρόπο τα βήματα απλών αλγορίθμων
διατυπώνουν απλές λογικές εκφράσεις και ελέγχουν αν είναι αληθείς ή ψευδείς
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
παρουσιάζουν προβλήματα αποφάσεων από την καθημερινή ζωή, διακρίνουν τις εναλλακτικές αποφάσεις
και τις συνδέουν με τα κριτήρια για την επιλογή τους
διατυπώνουν συνθήκες (π.χ. Εάν … τότε, Εάν … τότε … διαφορετικά) ως προτάσεις με υποθετικό λόγο
αναπαριστούν γραφικά (π.χ. με σχήματα και βέλη) τα βήματα και τη ροή αλγορίθμων
αναπαριστούν με εικόνες, λέξεις (π.χ. Αν) και σύμβολα (π.χ. ) λογικές εκφράσεις
επαληθεύουν την ορθότητα λογικών εκφράσεων με κιναισθητικά παιχνίδια (π.χ. κίνηση και ομαδοποίηση στον χώρο με βάση λογική συνθήκη ενδυμασίας) ή με παιχνίδια τύπου «Μάντεψε ποιος»
ΤΑΞΗ Δ΄
Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:
εκτελούν και επεξηγούν με σαφήνεια βήματα και αποφάσεις σχετικά με την επίλυση απλών προβλημάτων με αλγορίθμους
διατυπώνουν αλγορίθμους που εμπεριέχουν δομές ελέγχου ή/και επαναληπτική εκτέλεση εντολών
προσδιορίζουν κάποια συμβάντα στους αλγορίθμους τους και τις ενέργειες που πρέπει να εκτελεστούν σε αυτά
χρησιμοποιούν λογική αιτιολόγηση για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς απλών αλγορίθμων
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
αναλύουν κάποιο πρόβλημα (π.χ. τους κανόνες ενός παιχνιδιού, όπως το γρίφο του βαρκάρη) και αποτυπώνουν τα βήματα επίλυσής του
μελετούν έτοιμα παραδείγματα αλγορίθμων που αξιοποιούν ποικίλες δομές ελέγχου (επαναλήψεις
με καθορισμένο ή άγνωστο πλήθος επαναλήψεων και επιλογής)
εντοπίζουν πιθανά λάθη στην εκτέλεση των αλγορίθμων αυτών.
Προβαίνουν σε αλλαγές, διερευνούν τις επιπτώσεις τους σε αλγόριθμους και καταλήγουν σε γενικεύσεις
Πρόβλημα και αλγόριθμος (Π. Μαρκέλλου)
Αληθής/ψευδής (KatMich)
Λογικές εκφράσεις (Ακριβή Αλμπανίδου)
Ήξερες ότι τα προγράμματα υπολογιστή μοιάζουν με βήματα χορού; (Δουλγέρη Νικολέτα)