ΤΑΞΗ Γ΄
Οι μαθητές/-τριες να είναι σε θέση να:
καταγράφουν, οργανώνουν και μοντελοποιούν διάφορες μορφές και χρήσεις εννοιολογικών χαρτών για την
επίλυση ενός προβλήματος
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
δημιουργούν διαφορετικά είδη εννοιολογικών χαρτών (π.χ. ιεραρχικός, ιστός, οργάνωσης κ.ά.) σε συνάρτηση με αντίστοιχα προβλήματα-θέματα, όπως η αλληλουχία συμβάντων σε μια ιστορία, υλικό και
λογισμικό υπολογιστικού συστήματος, οργάνωση σχολικής εκδρομής, ομοιότητες και διαφορές των
εποχών κ.λπ.
επιλέγουν διαφορετικού τύπου εννοιολογικό χάρτη για να επιλύσουν διαφορετικού
τύπου προβλήματα
ΤΑΞΗ Δ΄
Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:
δημιουργούν πολυμεσικούς χάρτες εννοιών με εισαγωγή συμβόλων, εικόνων και συνδέσμων με
σκοπό τη μοντελοποίηση ενός προβλήματος
αναγνωρίζουν ότι οι υπολογιστικές συσκευές μπορούν να επεξεργάζονται μεγάλο όγκο
ψηφιακών δεδομένων και προτείνουν έξυπνες λύσεις σε σύνθετα προβλήματα
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
αποτυπώνουν έναν εμπλουτισμένο εννοιολογικό χάρτη με βάση ένα κείμενο αναφοράς καταλήγοντας στη
μοντελοποίηση ενός προβλήματος μέσα από έννοιες κόμβους και πιθανές συσχετίσεις
διερευνούν λύσεις σε προβλήματα από τις επιστήμες αλλά και την καθημερινή τους ζωή, των
οποίων η επίλυση μπορεί να υποβοηθηθεί από εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης,
π.χ. αναγνώριση ασθενειών, πρόβλεψη σεισμών, εύρεση δρομολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα
κυκλοφορίας κ.λπ