Χρήση εφαρμογών, μέσων και υπηρεσιών Γ΄ και Δ΄

ΤΑΞΗ Γ΄

Οι μαθητές/-τριες να είναι σε θέση να:

 εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός δικτυακού τόπου (διεύθυνση, ιδιοκτήτη, δομή, μενού επιλογών)
 διακρίνουν μια ιστοσελίδα ως μέρος του αντίστοιχου δικτυακού τόπου
 χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για απλή αναζήτηση πληροφοριών/ψηφιακού περιεχομένου
 επιλέγουν τα πιο σχετικά από τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης
 επεξεργάζονται το προφίλ χρήστη του λογαριασμού τους με καταγραφή πληροφοριών, εικόνας
 δημιουργούν έναν ψηφιακό χαρακτήρα με κατάλληλα εργαλεία
 δημιουργούν αναρτήσεις ιστολογίου
 αναζητούν αναρτήσεις ιστολογίου ημερολογιακά

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

 επισκέπτονται επιλεγμένους δικτυακούς τόπους και εντοπίζουν τα βασικά τους χαρακτηριστικά (διεύθυνση, φορέας, δομή, μενού επιλογών), αναγνωρίζουν επιμέρους ιστοσελίδες ως μέρη του αντίστοιχου δικτυακού τόπου
 χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για απλή αναζήτηση πληροφοριών/ψηφιακού περιεχομένου, επιλέγουν τα πιο σχετικά από τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης
 τροποποιούν το προφίλ χρήστη τού λογαριασμού τους με καταγραφή πληροφοριών, εικόνας,
δημιουργούν έναν ψηφιακό χαρακτήρα
 δημιουργούν/ σχολιάζουν αναρτήσεις ιστολογίου
 πληκτρολογούν κείμενο με ποικίλα εργαλεία (ιστολόγιο ή άλλα web2.0 εργαλεία)
 συνθέτουν κινούμενα σχέδια ή βίντεο με ζωγραφιές/εικόνες που εναλλάσσονται και
διαφέρουν ελάχιστα μεταξύ τους

ΤΑΞΗ Δ΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

χρησιμοποιούν βασικές επιλογές του φυλλομετρητή (μενού επιλογών, καρτέλες)
 καθορίζουν τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά για αποτελεσματική αναζήτηση πληροφοριών/περιεχομένου
 διακρίνουν τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης από τα διαφημιζόμενα αποτελέσματα
 εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησης καταλληλότητας/αξιοπιστίας πληροφοριών/ψηφιακού περιεχομένου στο Διαδίκτυο
συνθέτουν, απαντούν, προωθούν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
 διακρίνουν τις διαφορές του ηλεκτρονικού από το συμβατικό ταχυδρομείο
 αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του λογαριασμού χρήστη (όνομα, κωδικός, σύνδεση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο)
 δημιουργούν παρουσίαση
 επιτελούν βασικές λειτουργίες στην παρουσίασή τους (διαφάνειες, πρότυπο, προβολή)
 χειρίζονται τις βασικές δυνατότητες ενός επεξεργαστή κειμένου (μορφοποιήσεις, αρίθμηση)
 επεξεργάζονται (αντιγράφουν, αποθηκεύουν) ψηφιακό περιεχόμενο από το Διαδίκτυο

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

χρησιμοποιούν τις λειτουργίες του φυλλομετρητή (μενού επιλογών, καρτέλες, σελιδοδείκτες)
 υλοποιούν σχέδιο εργασίας σε καθορισμένο θέμα, κατά το οποίο εντοπίζουν, αξιολογούν, επιλέγουν
πληροφορίες και κατάλληλο ψηφιακό περιεχόμενο από το Διαδίκτυο και συνθέτουν για
το θέμα αυτό παρουσίαση ή έγγραφο. Στη συνέχεια μπορούν να αποστείλουν το έργο τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
 εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές κατά την αντιγραφή ή μετακίνηση ψηφιακού περιεχομένου σε ποικίλα
λογισμικά