ΤΑΞΗ Γ΄
Οι μαθητές/-τριες να είναι σε θέση να:
εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός δικτυακού τόπου (διεύθυνση, ιδιοκτήτη, δομή, μενού επιλογών)
διακρίνουν μια ιστοσελίδα ως μέρος του αντίστοιχου δικτυακού τόπου
χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για απλή αναζήτηση πληροφοριών/ψηφιακού περιεχομένου
επιλέγουν τα πιο σχετικά από τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης
επεξεργάζονται το προφίλ χρήστη του λογαριασμού τους με καταγραφή πληροφοριών, εικόνας
δημιουργούν έναν ψηφιακό χαρακτήρα με κατάλληλα εργαλεία
δημιουργούν αναρτήσεις ιστολογίου
αναζητούν αναρτήσεις ιστολογίου ημερολογιακά
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
επισκέπτονται επιλεγμένους δικτυακούς τόπους και εντοπίζουν τα βασικά τους χαρακτηριστικά (διεύθυνση, φορέας, δομή, μενού επιλογών), αναγνωρίζουν επιμέρους ιστοσελίδες ως μέρη του αντίστοιχου δικτυακού τόπου
χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για απλή αναζήτηση πληροφοριών/ψηφιακού περιεχομένου, επιλέγουν τα πιο σχετικά από τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης
τροποποιούν το προφίλ χρήστη τού λογαριασμού τους με καταγραφή πληροφοριών, εικόνας,
δημιουργούν έναν ψηφιακό χαρακτήρα
δημιουργούν/ σχολιάζουν αναρτήσεις ιστολογίου
πληκτρολογούν κείμενο με ποικίλα εργαλεία (ιστολόγιο ή άλλα web2.0 εργαλεία)
συνθέτουν κινούμενα σχέδια ή βίντεο με ζωγραφιές/εικόνες που εναλλάσσονται και
διαφέρουν ελάχιστα μεταξύ τους
ΤΑΞΗ Δ΄
Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:
χρησιμοποιούν βασικές επιλογές του φυλλομετρητή (μενού επιλογών, καρτέλες)
καθορίζουν τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά για αποτελεσματική αναζήτηση πληροφοριών/περιεχομένου
διακρίνουν τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης από τα διαφημιζόμενα αποτελέσματα
εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησης καταλληλότητας/αξιοπιστίας πληροφοριών/ψηφιακού περιεχομένου στο Διαδίκτυο
συνθέτουν, απαντούν, προωθούν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
διακρίνουν τις διαφορές του ηλεκτρονικού από το συμβατικό ταχυδρομείο
αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του λογαριασμού χρήστη (όνομα, κωδικός, σύνδεση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο)
δημιουργούν παρουσίαση
επιτελούν βασικές λειτουργίες στην παρουσίασή τους (διαφάνειες, πρότυπο, προβολή)
χειρίζονται τις βασικές δυνατότητες ενός επεξεργαστή κειμένου (μορφοποιήσεις, αρίθμηση)
επεξεργάζονται (αντιγράφουν, αποθηκεύουν) ψηφιακό περιεχόμενο από το Διαδίκτυο
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
χρησιμοποιούν τις λειτουργίες του φυλλομετρητή (μενού επιλογών, καρτέλες, σελιδοδείκτες)
υλοποιούν σχέδιο εργασίας σε καθορισμένο θέμα, κατά το οποίο εντοπίζουν, αξιολογούν, επιλέγουν
πληροφορίες και κατάλληλο ψηφιακό περιεχόμενο από το Διαδίκτυο και συνθέτουν για
το θέμα αυτό παρουσίαση ή έγγραφο. Στη συνέχεια μπορούν να αποστείλουν το έργο τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές κατά την αντιγραφή ή μετακίνηση ψηφιακού περιεχομένου σε ποικίλα
λογισμικά