Επίδραση της Πληροφορικής και των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην κοινωνία και τον πολιτισμό Γ΄ και Δ΄

ΤΑΞΗ Γ΄

Οι μαθητές/-τριες να είναι σε θέση να:

αναγνωρίζουν τη σημασία κανόνων χρήσης και χρονικού περιορισμού κατά τη χρήση ψηφιακών συσκευών εν γένει

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ρόλων και με τη σειρά υποδύονται έναν ρόλο – χρήστη από το μοντέλο των
τεσσάρων συμπεριφορών εξάρτησης στο διαδίκτυο (π.χ. «ο παγιδευμένος», «ο ζογκλέρ», «αυτός που κάνει
έναν πλήρη κύκλο», «αυτός που βαριέται τα πάντα»). Οι υπόλοιποι/-ες μαθητές/-τριες κρατούν σημειώσεις και σε επίπεδο ολομέλειας συζητούν και καταλήγουν σε κανόνες (πρωτόκολλο ορθής χρήσης του Διαδικτύου)

ΤΑΞΗ Δ΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

διακρίνουν τα κριτήρια αξιολόγησης διαδικτυακών πηγών που εντοπίζουν στο Διαδίκτυο (σκοπός,
αξιοπιστία, τεκμηρίωση, αντικειμενικότητα, επικαιρότητα, προσβασιμότητα και σαφήνεια πηγών)

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

 συμπληρώνουν έναν πίνακα αξιολογώντας δέκα διαφορετικού τύπου ιστοσελίδες με βάση τα
κριτήρια αξιολόγησης (σκοπός, αξιοπιστία, τεκμηρίωση, αντικειμενικότητα, επικαιρότητα, προσβασιμότητα και σαφήνεια πηγών). Σε επίπεδο ολομέλειας συζητούν τις δυσκολίες ανίχνευσης των κριτηρίων στις ιστοσελίδες που αξιολόγησαν