Δίκτυα υπολογιστών και Διαδίκτυο Ε΄και Στ΄

Πηγή: ΑΡΧΕΙΑ ΙΕΠ

ΤΑΞΗ Ε΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

 αναγνωρίζουν τον ρόλο των εξυπηρετητών στη λειτουργία των δικτύων
 περιγράφουν με απλό τρόπο τη διαδικασία αποστολής/λήψης της πληροφορίας στα δίκτυα
 διακρίνουν τη διαφορά του τοπικού δικτύου με δίκτυα μεγαλύτερης γεωγραφικής εμβέλειας
 αναλύουν διευθύνσεις δικτυακών τόπων και ιστοσελίδων
 αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα χρήσης πρόσθετων τρόπων αυθεντικοποίησης χρήστη σε εφαρμογές
και συσκευές που συνδέονται σε δίκτυα υπολογιστών
 κρίνουν την αξιοπιστία πηγών σχετικών με λογισμικό που επιθυμούν να εγκαταστήσουν

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

περιγράφουν τον ρόλο του εξυπηρετητή στη μετάδοση δεδομένων (αρχείων και ιστοσελίδων στον παγκόσμιο ιστό) και στη λειτουργία τοπικών δικτύων και του Διαδικτύου
 κατηγοριοποιούν δίκτυα υπολογιστών με βάση τη γεωγραφική διασπορά
 περιγράφουν τα τμήματα και τις ιδιότητες των τμημάτων μίας διαδικτυακής διεύθυνσης στον παγκόσμιο
ιστό
 διακρίνουν πρόσθετα στοιχεία ασφαλείας σε διαδικτυακές ιστοσελίδες και συζητούν για τη σκοπιμότητά τους
 ελέγχουν με απλό τρόπο την αξιοπιστία και την εγκυρότητα πηγών μεταφόρτωσης λογισμικού

ΤΑΞΗ Στ΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

αναγνωρίζουν ότι η διασύνδεση των συσκευών στο Διαδίκτυο επιτυγχάνεται μέσω διαφορετικών παρόχων
 διακρίνουν τα χαρακτηριστικά σύνδεσης στο Διαδίκτυο (πάροχος, ταχύτητα, μονάδες μέτρησης)
 περιγράφουν την έννοια και τη συμβολή των πρωτοκόλλων επικοινωνίας στη δικτύωση υπολογιστικών συσκευών
 περιγράφουν με απλό τρόπο τη φυσική διεύθυνση μίας συσκευής σε δίκτυο υπολογιστών (IP, MAC address)
 περιγράφουν την έννοια του Διαδικτύου των Πραγμάτων και τις μελλοντικές του εφαρμογές
 αναγνωρίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις και τους κινδύνους από τη χρήση του Διαδικτύου και λαμβάνουν απλά μέτρα πρόληψης

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

διερευνούν και συζητούν για την έννοια του παρόχου υπηρεσιών Διαδικτύου, πλοηγούνται σε σχετικές ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο και διακρίνουν διαφορετικά επίπεδα των σχετικών υπηρεσιών  συζητούν την έννοια του πρωτοκόλλου επικοινωνίας και την αναγκαιότητα ύπαρξής του για την επικοινωνία ποικίλων
συσκευών με διαφορετική αρχιτεκτονική και τρόπους λειτουργίας (http, https, ftp). Ακόμη διερευνούν τις
ρυθμίσεις της συσκευής τους και τις διευθύνσεις της στο δίκτυο συζητώντας για το ποια είναι σταθερή και ποια μπορεί να αλλάζει
 συζητούν, αναλύουν και περιγράφουν τις επιπτώσεις σε όλα τα επίπεδα της ανθρώπινης δραστηριότητας
του Διαδικτύου των Πραγμάτων με αφόρμηση σχετικά άρθρα και βίντεο
 συζητούν και αναζητούν πληροφορίες σχετικά με αυθεντικά περιστατικά hacking, pharming και phishing , αναλύουν τις προεκτάσεις τους  (κοινωνικές, οικονομικές κ.ά.) και προτείνουν τρόπους πρόληψης