Ελληνικά

Μια λευκή μέρα- Χαρά και προστασία από ατυχήματα (Κοινωνική και Επαγγελματική Αγωγή)

Καλή σας μέρα, αγαπητά μου παιδιά!

Σας στέλνω οδηγίες.. Βλέπουμε το χιόνι! Χαιρόμαστε, ανυπομονούμε να φτιάξουμε χιονάνθρωπους, αλλά πρέπει να ακολουθήσουμε τους κανόνες, για να προστατευτούμε και να μην έχουμε ατυχήματα!

Με αγάπη, κυρία Μαργαρίτα.

(Παρακάτω, πατάτε πάνω στο σύνδεσμο και ανοίγει το μάθημα μας)

Οδηγίες για τις μέρες του χιονιού

Επανάληψη στα σκεύη και στις συσκευές του εργαστηρίου

Καλημέρα Παιδιά και Καλή Εβδομάδα

Σας επισυνάπτω ένα επαναληπτικό φύλλο εργασίας για τα σκεύη και τις συσκευές του εργαστηρίου. Μπορείτε να το εκτυπώσετε ή να συμπληρώσετε τις απαντήσεις στο τετράδιο σας και να τις δούμε μαζί στην τάξη όταν επιστρέψουμε.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε απορία

Ο εκπαιδευτικός σας

Βενετής Ιωάννης

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΑ “ΕΞΥΠΝΑ ΠΑΙΔΙΑ”

Ερευνητές του Χάρβαρντ – Μεγάλη ανατροπή για τα έξυπνα παιδιά
Τι δείχνει νέα έρευνα του Ιατρικού Κέντρου της Βοστώνης και μελετητών του Χάρβαρντ. Η νοοτροπία των γονέων και οι νέες παιδαγωγικές αντιλήψεις βοηθούν στο «στήσιμο» μιας ώριμης και σωστά ανεπτυγμένης προσωπικότητας

Το άγχος που μπορεί να έχει μια μητέρα την πρώτη περίοδο της ζωής του παιδιού της, είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Αυτό το έχουν καταγράψει οι επιστήμονες και το διαβάζουμε συχνά. Εκείνο που δεν είναι γνωστό, είναι ότι υπάρχει μια «ασπίδα προστασίας» από τις αρνητικές επιπτώσεις του άγχους: η πίστη ότι οι δεξιότητες των παιδιών μας μπορούν να αλλάξουν.

Τι σημαίνει αυτό; Ερευνητές του Χάρβαρντ και του Ιατρικού Κέντρου της Βοστώνης, ανακάλυψαν ότι το «κλειδί» για την υποστήριξη της ανάπτυξης του εγκεφάλου ενός παιδιού, είναι η πεποίθηση μιας μητέρας ότι οι ικανότητες του, μπορούν να επεκταθούν με την πάροδο του χρόνου, μέσω προσπάθειας και στρατηγικής.

Αντίθετα προς αυτό, η σταθερή νοοτροπία της μητέρας και η πεποίθηση ότι οι ικανότητες είναι έμφυτες και παραμένουν ίδιες με την πάροδο του χρόνου, ανεξάρτητα από την επένδυση σ αυτές, είναι ακριβώς εκείνες που δεν προστατεύουν τελικά από τις αρνητικές επιπτώσεις του άγχους τους, τον εγκέφαλο του παιδιού τους.

Έτσι, η νέα μελέτη, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο «τύπος» της νοοτροπίας που μπορεί να έχει μια μητέρα θα μπορούσε να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται το παιδί της. Για παράδειγμα, αναφέρουν οι επιστήμονες, εάν ένα παιδί δεν τα πήγε καλά σε μια εξέταση στα μαθηματικά, μια μητέρα που επενδύει στο χρόνο και την υποστήριξη θα απαντούσε: «Δούλεψες πολύ σκληρά σε αυτήν την εξέταση. Ας δούμε μαζί τα αποτελέσματα για να μάθουμε από τις ερωτήσεις που δεν κατάλαβες ακόμα». Αντίθετα μια μητέρα με σταθερή και εμπεδωμένη νοοτροπία θα απαντούσε: «Δεν πειράζει, απλά δεν είσαι μαθηματικός! Ούτε κι εγώ είμαι άνθρωπος των μαθηματικών!»

Μεγάλη ανατροπή
Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Εφόσον αφήσουμε στην «άκρη» την βιολογία και τα γενετικά «αποτυπώματα», η έρευνα που ολοκληρώθηκε πρόσφατα από το Ιατρικό Κέντρο της Βοστώνης και καθηγητές του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, ανατρέπει όσα ξέραμε ως σήμερα. Τα αποτελέσματα της δείχνουν ότι η ενθάρρυνση των γονέων να υιοθετήσουν την αποκαλούμενη «νοοτροπία ανάπτυξης» οδηγεί σε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα για τα παιδιά τους. Βέβαια, η εκπαιδευτική αυτή «πολιτική» μπορεί να ξεκινήσει πολύ νωρίς.

Η μελέτη κυκλοφόρησε πρόσφατα από την αναπληρώτρια καθηγήτρια, παιδίατρο στο Ιατρικό Κέντρο Βοστώνης Mei Elansary, καθώς και πέντε ακόμη μελετητές μεταξύ των οποίων, η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Χάρβαρντ Dana McCoy, ο καθηγητής εκπαιδευτικής πολιτικής, παιδιατρικής με ερευνητικό τομέα την νευροεπιστήμη Charles Nelson και η διδακτορική φοιτήτρια Wendy Wei. Τα αποτελέσματα της στηρίχθηκαν σε προηγούμενα ερευνητικά αποτελέσματα, μεταξύ των οποίων και της καθηγήτριας σε θέματα Early Learning του Χάρβαρντ Meredith Rowel που διερευνά από την πλευρά της ψυχολογίας τον ρόλο των γονέων και των οικογενειών στην γλωσική ανάπτυξη και την ευφυΐα των παιδιών στα πρώτα στάδια της ζωής τους.

Όπως εξηγεί η ίδια η ερευνήτρια του Ιατρικού Κέντρου Βοστώνης, η νοοτροπία για την οποία κάνει λόγο στην μελέτη, είναι το να ανατραπεί η νοοτροπία και η πεποίθηση ότι οι ικανότητες των παιδιών μας δεν αλλάζουν και να εγκαθιδρυθεί στη σκέψη της μητέρας ότι μπορεί να αναπτύξει τις ικανότητες της μέσα από προσωπική δουλειά και προσπάθεια ώστε να βοηθήσει τα παιδιά της να μάθουν νέα πράγματα και να επεκτείνουν τις ικανότητες τους.

Η έρευνα που έγινε συμπεριέλαβε 33 μητέρες και τα παιδιά τους, που ήταν 12 μηνών και αποτελούσαν μέρος μιας διαχρονικής μελέτης σχετικά με τον ρόλο του στρες και την ανάπτυξη του παιδιού. Επικεφαλής της μελέτης ήταν ο κ. Nelson. Οι μητέρες, που ήταν δημόσια ασφαλισμένες, συμμετείχαν στην έρευνα μέσω της κλινικής πρωτοβάθμιας φροντίδας στο Νοσοκομείο Παίδων της Βοστώνης.

Οι ερευνητές της μελέτης ρώτησαν τις μητέρες για τη νοοτροπία και τα επίπεδα άγχους τους. Η εγκεφαλική δραστηριότητα των παιδιών παρατηρήθηκε μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφίας. Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει τον αρνητικό αντίκτυπο του μητρικού στρες όχι μόνο στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μητέρας και βρέφους, αλλά και στην ανάπτυξη του εγκεφάλου στην παιδική ηλικία.

Τα νέα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλότερη εγκεφαλική δραστηριότητα στα βρέφη των γυναικών μητέρων που ένιωθαν άγχος. Αντίθετα, τα βρέφη των μητέρων που είχαν προσπαθήσει να αλλάξουν την νοοτροπία τους στην ανάπτυξη των παιδιών τους, σίγουρες ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ευφυίας και των πρώτων δεξιοτήτων τους, δεν παρουσίασαν αρνητικό αντίκτυπο.

Εδώ, ακόμη και στις περιπτώσεις του υψηλού άγχους, η διαφορετική νοοτροπία στην αντιμετώπιση του παιδιού και η προσπάθεια της μητέρας να βοηθήσει στην ανάπτυξη του, κρίθηκε ότι μπορεί να το προφυλάξει από τις αρνητικές επιπτώσεις του.

Ανάπτυξη εγκεφάλου
Αν και η μελέτη είναι μικρή, είναι η πρώτη που εξετάζει τη νοοτροπία της μητέρας στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.

«Αυτό που είναι συναρπαστικό σε αυτή τη μελέτη είναι ότι δείχνει ότι οι νοοτροπίες σχετίζονται με τα αποτελέσματα ήδη από τη βρεφική ηλικία», δήλωσε σχετικά για τα παραπάνω η κυρία McCoy. «Υποδηλώνει κάποιες αρχικές ενδείξεις ότι υπάρχουν πραγματικά ερείσματα για το πώς οι νοοτροπίες ενσωματώνονται στα παιδιά ή πώς οι μητρικές νοοτροπίες θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στα παιδιά σε πολύ μικρή ηλικία».

Όμως, ενώ η μελέτη δείχνει ότι οι νοοτροπίες ανάπτυξης μπορούν να αποτρέψουν τις αρνητικές συνέπειες του μητρικού στρες, δεν αποτελούν πανάκεια για τα συστημικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι νέοι γονείς.

«Πρέπει να υποστηρίξουμε παρεμβάσεις που υποστηρίζουν νοοτροπίες ανάπτυξης, αλλά ταυτόχρονα, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχουν τεράστιοι ‘συστημικοί’ στρεσογόνοι παράγοντες και φραγμοί που τίθενται στους νέους γονείς, ειδικά κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής των παιδιών», είπε ο McCoy. «Χρειαζόμαστε καλύτερες πολιτικές γονικής άδειας, καλύτερα συστήματα δημόσιας υποστήριξης για έγκαιρη φροντίδα και εκπαίδευση και περισσότερη υποστήριξη για την πρόσβαση στην υγεία και τη διατροφή για γονείς και μητέρες για να μειώσουμε τα συνολικά επίπεδα άγχους» κατέληξε.

Μπορεί λοιπόν να μην είμαστε σε θέση να αλλάξουμε το επίπεδο άγχους κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου ζωής του παιδιού μας. Αλλά μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την ανάπτυξη του…

Το σύνολό της μελέτης βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34456304
ΠΗΓΗ https://www.in.gr/2022/01/17/b-science/episthmes/ereynites-tou-xarvarnt-megali-anatropi-gia-ta-eksypna-paidia/

ΕΚ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
ΠΕΤΤΑ ΕΛΕΝΑ-ΝΙΚΗ ΧΑΝΤΖΗΧΑΛΕΠΛΗ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ COLPBOL

Το Colpbol είναι ένα εύκολο και διασκεδαστικό άθλημα που το ανακάλυψε ένας Ισπανός καθηγητής φυσικής αγωγής. Σκοπός του καθηγητή ήταν να δημιουργήσει ένα παιχνίδι όπου να παίζουν μαζί αγόρια και κορίτσια και να συμμετέχουν όλοι ανεξάρτητα από τις ικανότητές τους. Σαν άθλημα μοιάζει με το βόλεϊ και το χάντμπολ αλλά έχει πιο απλούς κανονισμούς και είναι πολύ ευχάριστο!

Βασικοί κανονισμοί του Colpbol:

  1. Κάθε ομάδα αποτελείται από 7 παίκτες, ο ένας από τους οποίους είναι ο τερματοφύλακας.
  2. Ο αγώνας παίζεται σε γήπεδο χάντμπολ.
  3. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η μία ομάδα να βάλει περισσότερα γκολ από την αντίπαλη.
  4. Οι παίκτες μπορούν να χτυπήσουν τη μπάλα μόνο με τα χέρια, τους ώμους, το κεφάλι ή τον κορμό. Ο τερματοφύλακας είναι ο μόνος παίκτης που μπορεί να ακουμπήσει τη μπάλα με κάθε μέλος του σώματός του προκειμένου να μη δεχτεί γκολ.
  5. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι παίκτες δεν επιτρέπεται να:
  • Κρατάνε τη μπάλα
  • Να χτυπάνε τη μπάλα δύο συνεχόμενες φορές
  • Να χτυπάνε τη μπάλα με γροθιά
  • Να κλωτσάνε τη μπάλα
  • Να σπρώχνουν, να πιάνουν ή να κρατάνε τους αντίπαλους παίκτες
  1. Οι ομάδες πρέπει να είναι μικτές, δηλαδή να αποτελούνται και από αγόρια και από κορίτσια.

Παρακάτω, σας έχουμε ένα μικρό βίντεο για να δείτε πως παίζεται το Colpbol.

 

https://video.link/w/WIuWc

 

Οι καθηγήτριες Φυσικής Αγωγής

Γκούμα Ηλιάνα, Χριστοπούλου Μαρίνα

 

Πηγές:

https://www.edra-coop.gr/el/

https://www.youtube.com/watch?v=DOTArF8O0d8

 

ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ

Για την ορθή και εργονομική χρήση θα πρέπει:

  • Το βάρος της τσάντας να ζυγίζει λιγότερο από το 10% του βάρους του παιδιού. Για παράδειγμα, ένα παιδί που ζυγίζει 40  κιλά, θα πρέπει να κουβαλά τσάντα βάρους λιγότερο από 4 κιλά.
  • Το μέγεθος της θα πρέπει να είναι μικρότερο από την πλάτη του παιδιού, δηλαδή να εκτείνεται μεταξύ των δύο ωμοπλατών.
  • Θα πρέπει να διαθέτει δύο ιμάντες εξάρτησης (λουριά), φάρδους 5 cm, με ενισχυμένες βάτες μαλακές ώστε να μην πιέζονται οι κλείδες και για ισορροπία κατανομής βάρους.
  • Η βάση τσάντας θα πρέπει να βρίσκεται στη γραμμή των ισχίων του παιδιού και το πάνω μέρος πιο χαμηλό από τους ώμους.
  • Προτιμούμε τσάντες με ιμάντα στην περιοχή του θώρακα για σταθερότητα κατά τη βάδιση και στη μέση για λιγότερη επιβάρυνση στους ώμους.
  • Στις θήκες που βρίσκονται δεξιά και αριστερά της τσάντας τοποθετούμε τα ελαφριά αντικείμενα.
  • Σωστός τρόπος τοποθέτησης των βιβλίων μέσα στην τσάντα: τα βαριά πιο κοντά στη σπονδυλική στήλη, τα πιο ελαφριά στο μπροστινό μέρος της τσάντας.
  • Τοποθετούμε κάθε φορά μόνο τα απαραίτητα βιβλία και αντικείμενα στην τσάντα.

Μαθαίνουμε το παιδί

  • να σηκώνει την τσάντα του με ασφάλεια, χρησιμοποιώντας τους κοιλιακούς μύες και τους μύες της πλάτης
  • να κρεμά την τσάντα του στο ειδικό γαντζάκι που βρίσκεται στο πλάι του θρανίου και όχι επάνω στην καρέκλα γιατί έτσι περιορίζεται ο χώρος της καρέκλας και αποκτά κακή στάση σώματος
  • Στο σχολείο, το παιδί για να βγάλει την τσάντα θα πρέπει να σταθεί με την πλάτη γυρισμένη προς το θρανίο, να ακουμπήσει την τσάντα, να χαμηλώσει το σώμα, λυγίζοντας μόνο τα γόνατα και καθόλου τη μέση, μέχρι να φτάσουν τα λουριά στο ύψος των ώμων. Αντίστοιχα για να την φορέσει, με λυγισμένα γόνατα φέρνει την τσάντα κοντά στο σώμα και χρησιμοποιώντας τα πόδια και όχι τη μέση, σηκώνει και ακουμπάει την τσάντα επάνω στο θρανίο. Από εκεί την βάζει στην πλάτη του.
  • https://physiopolis.gr/web/i-ergonomiki-tsanta/

Ζευγάρια κεραμικών

Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να παίξετε ένα παιχνίδι μνήμης με κεραμικά αντικείμενα!

Ξεκίνα εδώ

 

Στη συνέχεια μπορείτε να ζωγραφίσετε τα σχέδια των κεραμικών αφού πρώτα εκτυπώσετε τις σελίδες εδώ.

ΠΡΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Καλησπέρα αγαπητά μας παιδιά.

Παρακάτω ακολουθούν κάποιες προγραφικές ασκήσεις με σκοπό την βελτίωση της λεπτής κινητικότητας, την βελτίωση της σύλληψης του εργαλείου γραφής, αλλά και την εξάσκηση στις γραφοκινητικές δεξιότητες.

Μεγαλη Εβδομαδα- Εθιμα και παραδοσεις (Κοινωνικη και Επαγγελματικη Αγωγη)

 

Καλημέρα, παιδιά! Καλή εβδομάδα σε όλους!

Βρισκόμαστε στην τελευταία εβδομάδα πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα. Τα σπίτια προετοιμάζονται, γιατί από το Σάββατο του Λαζάρου, σε 5 μέρες από τώρα ξεκινούν τα έθιμα και οι παραδόσεις του Πάσχα. Τη Μεγάλη Εβδομάδα θυμόμαστε τι πέρασε ο Χριστός , τα πάθη και φθάνουμε στη Σταύρωσή του, για να έρθει το Μ. Σάββατο η Ανάσταση. Όλα αυτά συνοδεύονται από πολλά έθιμα σε όλη τη χώρα (κάλαντα του Λαζάρου, ψάρι την Κυριακή των Βαίων, ευχέλαιο τη Μ. Τετάρτη, βάψιμο κόκκινων αβγών, δημιουργία τσουρεκιών και πασχαλινών κουλουριών, λαμπάδες πασχαλινές, βεγγαλικά στον ουρανό το Μ. Σάββατο, μαγειρίτσα και σούβλισμα του αρνιού την Κυριακή του Πάσχα. Ξεκινάμε λοιπόν με αυτό το υλικό και σας περιμένω από αύριο στο σχολείο να συνεχίσουμε..

Με πολλή αγάπη, κυρία Μαργαρίτα.

Πάθη του Χριστού