Ελληνικά

Ομάδα Κρέατος

Καλημέρα Παιδιά

Στο σημερινό μάθημα θα θυμηθούμε την ομάδα του κρέατος.

Αφού διαβάσετε το υλικό που σας έχω μοιράσει στην τάξη θέλω να συμπληρώσετε το φύλλο εργασίας που θα βρείτε συνημμένο.

Ομάδα Κρέατος

Είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε απορία

Ο εκπαιδευτικός σας

Βενετής Ιωάννης

Τα συναισθήματα

Τα συναισθήματα

Καλημέρα παιδιά,
σήμερα πρωταγωνιστούν τα συναισθήματα ως θεματική ενότητα. Θα ασχοληθούμε με τα τέσσερα βασικά συναισθήματα της χαράς, της λύπης, του θυμού και του φόβου. Τι εκφράζει ένα συναίσθημα; Πώς νιώθουμε σε κάθ’ ένα από αυτά; Πώς εκφράζουμε κάθε συναίσθημα; Και φυσικά όπως πάντα σε κάθε ενότητα θα βρείτε τις αντίστοιχες δραστηριότητες.

Τα συναισθήματα

Με αγάπη
Η Καθηγήτριά σας
Λουΐζα

Ομάδα Λίπους

Καλημέρα Παιδιά

Στο σημερινό μάθημα θα ασχοληθούμε με την ομάδα του λίπους.

Υπάρχει συνημμένο στο τέλος της πρότασης ένα κρυπτόλεξο οπου θα πρέπει να βρείτε 8 τρόφιμα που ανήκουν στην ομάδα του λίπους.

Είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε απορία

Ο εκπαιδευτικός σας

Βενετής Ιωάννης

Επαγγελματα που σωζουν τις ζωες μας καθημερινά – Κοινωνικη και Επαγγελματικη Αγωγή

 

Καλή σας μέρα, παιδιά! Χθες αναλυτικά είδαμε τα επαγγέλματα, πού χρησιμεύουν στην κοινωνία και γιατί είναι σημαντικό όλοι να προσφέρουμε την εργασία μας. Κάθε εργασία είναι πολύ χρήσιμη και βοηθά, όμως υπάρχουν κάποια επαγγέλματα που πραγματικά σώζουν ζωές. Αυτούς τους επαγγελματίες τους καλούμε όταν έχουμε ανάγκη, όταν βρισκόμαστε σε κίνδυνο. Ας τα εξετάσουμε προσεκτικά και ας μάθουμε τους αριθμούς που καλούμε σε περίπτωση που βρεθούμε σε ανάγκη.

Η ενότητα είχε δημιουργηθεί από πρόγραμμα που είχαμε πραγματοποιήσει με την κ. Νάνσυ και την κ. Έλενα κάποια χρόνια πριν.

Μαθαίνουμε λοιπόν ότι για την αστυνομία καλούμε το 100!

Για το ασθενοφόρο 166!

Για πυροσβεστική 199!

Μαθαίνουμε καλά τα στοιχεία μας (όνομα, επίθετο, διεύθυνση), ώστε να μπορέσουμε να τα πούμε τηλεφωνικά αν χρειαστεί.

Θα βοηθήσουμε τόσο τον εαυτό μας όσο και τους γύρω μας!

Να είστε καλά! Με αγάπη,

κυρία Μαργαρίτα.

Επαγγέλματα που σώζουν ζωές- Έκτακτη ανάγκη

Υπολογισμοί με το ευρώ: σύνολο και ρέστα

Υπολογισμοί με το ευρώ: σύνολο και ρέστα

Καλημέρα,

σήμερα, σε συνέχεια της θεματικής μας ενότητας με τίτλο "τα χρήματα", θα έχετε την ευκαιρία να μελετήσετε τη θεματική Υπολογισμοί με το ευρώ. Κάνουμε υπολογισμούς με το ευρώ και τα λεπτά του. Μαθαίνουμε να υπολογίζουμε το σύνολο και τα ρέστα.

Με αγάπη

Η Καθηγήτριά σας

Λουίζα Βουγιουκλάκη

 

Μάθημα 2ο : Καλαθοσφαίριση (μπάσκετ) – Βασική Τεχνική – Κανονισμοί

Αγαπητά μας παιδιά,

Σε συνέχεια του χθεσινού μαθήματος, θα ασχοληθούμε λίγο ακόμα με το αγαπημένο μας μπάσκετ.

Συγκεκριμένα, θα θυμηθούμε βήμα-βήμα πως εκτελείται ένα σωστό σουτ!

Για να θυμηθείτε, πατήστε εδώ!!! Σουτ στο μπάσκετ

Παρακάτω, σας έχουμε ένα ωραίο παιχνίδι, που θα φρεσκάρει τις γνώσεις σας, σχετικά με το σουτ! (Σύρτε με το ποντίκι σας και βάλτε στη σειρά τις κινήσεις που χρειάζονται, για να καταφέρετε ένα ωραίο σουτ!).

Παίξτε, πατώντας εδώ!!!  Σουτάρω για καλάθι

Τέλος, βρήκαμε για εσάς, μερικούς απλούς κανονισμούς.

Για να τους δείτε, πατήστε εδώ!!!  Εικονογραφημένοι κανονισμοί του μπάσκετ

 

Με αγάπη,

Οι γυμναστές του ΕΕΕΕΚ Πειραιά,

Γκούμα Ηλιάνα, Κανελλόπουλος Θανάσης, Τσούτση Βασιλική, Χριστοπούλου Μαρίνα.

 

Πηγή:

https://www.storyboardthat.com/storyboards/44d46ac6/

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11087

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2184/Fysiki-Agogi_E-ST-Dimotikou_html-empl/index1.html

 

Επαγγέλματα- Κοινωνική και Επαγγελματική Αγωγή

Καλή σας μέρα, παιδιά! Σήμερα σκέφθηκα να ασχοληθούμε με τα επαγγέλματα. Κάθε μέρα όπου κι αν πάτε βλέπετε γύρω σας κόσμο να εργάζεται. Στο φούρνο ο φούρναρης, στο κρεοπωλείο ο κρεοπώλης, στο σούπερ μάρκετ υπάλληλοι, στο σχολικό ο οδηγός, στο σχολείο οι δάσκαλοί σας.. Στο σχολείο μας ο καθένας από σας έχει μια ειδικότητα. Προετοιμάζεστε κι εσείς για να μπορέσετε τα επόμενα χρόνια να εργαστείτε, άλλοι να ασχοληθείτε με την ξυλουργική, άλλοι με τη μαγειρική, τα κεραμεικά, άλλοι να γίνεται υδραυλικοί.. Ό,τι κι αν επιλέξετε να κάνετε στη ζωή σας, πρέπει να γνωρίζετε καλά πώς λειτουργεί ο κάθε επαγγελματίας στην κοινωνία μας, τι προσφέρει, πώς βοηθά. Γιατί κάθε εργασία προσφέρει στους ανθρώπους, βοηθά να γίνεται η ζωή τους πιο εύκολη, σώζει ακόμα και ζωές.. Στο σημερινό μας λοιπόν κεφάλαιο παρουσιάζονται τα επαγγέλματα. Με όσους μαθητές έχουμε κάνει μέρος της ενότητας, είναι μια καλή ευκαιρία για επανάληψη!

Με αγάπη,

κυρία Μαργαρίτα.

Επαγγέλματα

Η τιμή στα προϊόντα κατανάλωσης

Η τιμή στα προϊόντα κατανάλωσης

Καλή σας μέρα!

Σήμερα θα μάθουμε ν΄αναγνωρίζουμε τις τιμές στα προϊόντα κατανάλωσης. Λέμε για παράδειγμα πως η τιμή ενός προϊόντος είναι 5 ευρώ,τι σημαίνει όμως αυτό; Και σε αυτήν την ενότητα θα βρείτε δραστηριότητες αλλά μπορείτε ν' ασχοληθείτε περισσότερο και με τον τιμοκατάλογο.

Η τιμή στα προϊόντα κατανάλωσης

Με αγάπη

Η Καθηγήτριά σας

Λουίζα

 

Μαμά, είδα κακό όνειρο…

Συχνά ο ύπνος των μικρών, όπως και των μεγάλων αντικατοπτρίζει ό,τι ζουν στην καθημερινότητά τους. Προκειμένου να δημιουργήσουμε συνθήκες για «όνειρα γλυκά» αφήνουμε στο παιδί να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο νιώθει καλά να κοιμηθεί (μέσα στο πλάνο δεν είναι το κρεβάτι των γονιών).

Μπορεί να θέλει ένα φωτάκι, κάποιο αγαπημένο αντικείμενο κάτω από το μαξιλάρι του ή αγκαλιά. Προσπαθούμε να διαβάσουμε κάποιο παραμύθι, ως μεταβατικό χώρο ανάμεσα στην καθημερινότητα και τον ύπνο αλλά και ως ευκαιρία να κουβεντιαστεί ό,τι απασχόλησε μέσα στην ημέρα και δε συζητήθηκε.
Σε περίπτωση που το παιδί μας δει κάποιο όνειρο, διαπιστώνουμε αρχικά αν είναι κάτι συγκεκριμένο ή μια διάχυτη αίσθηση για την οποία δε θυμάται λεπτομέρειες αλλά το έχει ταράξει. Στη δεύτερη περίπτωση του δίνουμε μαζί ένα όνομα αυτού που το τρόμαξε προκειμένου να μπορεί να συζητήσει αν θελήσει γι’ αυτό και αποκτώντας ένα πρώτο πρώιμο έλεγχο πάνω του, αφού το ορίζει.

Σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι κάποιες από τις εικόνες μπορεί να σχετίζονται με συγκεκριμένα κινούμενα σχέδια/ παιχνίδια/ video games προσπαθούμε να περιορίσουμε τα ερεθίσματα αυτά ή και να τα αντικαταστήσουμε. Συχνά μάλιστα τα παιδιά (σχολικής κυρίως ηλικίας) ενθουσιάζονται με το να μοιράζονται μεταξύ τους φανταστικές τρομακτικές ιστορίες. Προσπαθούν να δείξουν ότι δεν ταράζονται, ωστόσο όλα αυτά μπορεί να αποτυπωθούν σε ένα «κακό» όνειρο.

Ακόμη, μπορούμε να φτιάξουμε ένα σενάριο βασισμένο σε αυτό που το φόβισε και να το παίξουμε με ήρωες κάποιους άλλους, όχι το παιδί, προκειμένου από απόσταση να δούμε τι έγινε, πώς αντέδρασαν, πώς ένιωσαν όλοι όσοι συμμετείχαν. Μπορούμε να προσθέσουμε σημεία στην ιστορία που άλλη φορά στο παρελθόν οι συγκεκριμένοι ήρωες τα έχουν καταφέρει εξαιρετικά και να ενσταλάξουμε αυτοπεποίθηση ότι και αυτή τη φορά θα τα κατάφερναν βασιζόμενοι σε πραγματικά γεγονότα της ζωής του παιδιού.

Πέρα από την εκδραμάτιση όσων εκτυλίχτηκαν στο όνειρο, όλα αυτά μπορούν να αποτυπωθούν και σε μια ζωγραφιά. Έτσι το τρομακτικό όνειρο μπορεί να αποκτήσει εικόνα, όνομα και να ντυθεί με συναισθήματα και να μιλήσουμε γι’ αυτά.

Ακόμη, μπορούμε να πούμε ότι και μεις φοβόμαστε καμιά φορά οι μεγάλοι και ότι αυτό μας κάνει πιο προσεκτικούς σε πράγματα που μπορούμε να ελέγξουμε. Επιτρέπουμε να αγγιχτούν και να μιληθούν όλα τα συναισθήματα, δύσκολα, εύκολα, άσχημα, ευχάριστα και δίνουμε χώρο στην κουβέντα χωρίς να προσπαθούμε να την τελειώσουμε γρήγορα και να κάνουμε σα να μη συνέβη ποτέ. Αποφεύγουμε φράσεις όπως «είσαι μεγάλος πια για να φοβάσαι» ή «τα αγόρια δε φοβούνται» που αυτοπεριορίζουν το παιδί και ακόμα και να ήθελε να μας εκφραστεί το πνίγει, αφού οι κοινωνικές συνθήκες «το απαγορεύουν».

Τέλος, μπορούμε αν το παιδί ξυπνήσει ταραγμένο να μείνουμε για λίγο μαζί του ή και να κουβεντιάσουμε, σε καμιά περίπτωση όμως δεν πρέπει να παγιωθεί ότι για να κοιμηθεί θα πρέπει να είμαστε μαζί. Φεύγουμε μεταδίδοντας την πεποίθηση ότι είναι ασφαλής και σταδιακά αποκτά την αίσθηση ότι δε χρειάζομαι κάποιον για να ηρεμώ και να αποκοιμάμαι. Πριν φύγουμε, διαβάζουμε ένα παραμύθι με άσχετο με το όνειρο περιεχόμενο, προκειμένου να εγγραφούν νέες εικόνες στην βραχύχρονη μνήμη του παιδιού που θα το ακολουθούν αφού κλείσει τα μάτια του και μέχρι να κοιμηθεί.

Σημαντική σε όλα τα παραπάνω είναι η δική μας στάση, τα δικά μας συναισθήματα, οι δικοί μας φόβοι που ουσιαστικά θα αντικατοπτριστούν στη μη λεκτική μας επικοινωνία με το παιδί. Αποτελούμε πρότυπα γι αυτά και άρα οφείλουμε να δείχνουμε αληθινοί, πραγματικοί, με συναισθήματα, με αδυναμίες αλλά και με πίστη στις δυνάμεις μας

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ https://symvstathmos.wordpress.com/category/%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%ad%ce%bf%cf%85%cf%82/page/3/

ΝΙΚΗ ΧΑΤΖΗΧΑΛΕΠΛΗ/ΝΙΚΟΣΛΑΒΙΝΟΥ ΕΛΕΝΑ/ΠΕΤΤΑ ΕΛΕΝΑ

ΣΧΕΣΗ ΓΟΝΕΏΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ό,τι χρειάζεται ένα παιδί και ό,τι οφείλει να προσφέρει ένας γονιός

Η προσοχή των παιδιών στις μέρες μας αποσπάται πολύ περισσότερο απ’ ό,τι στο παρελθόν και η τεχνολογία είναι αναμφισβήτητα ο κύριος ένοχος σε αυτή την ατυχή εκδοχή της πραγματικότητας. Επιπροσθέτως, η νέα γενιά παιδιών τείνει να είναι πιο απομονωμένη ως αποτέλεσμα της σύγχρονης τεχνολογίας και έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια από τους γονείς σε ό,τι έχει σχέση με τη μάθηση τρόπων, την υγιή ανάπτυξη δεσμών και την αποτελεσματική επικοινωνία.

Οι επιστήμονες του Harvard μας παρέχουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που χρειαζόμαστε για να μεγαλώσουμε επιτυχημένα παιδιά. Παρακάτω δίνεται ένας οδηγός των βασικών στόχων μας, ως γονείς.

Για την καλή ανατροφή των παιδιών, χρειάζονται:
1. Ποιοτικός χρόνος
Όταν μιλάμε για ποιοτικό χρόνο, δεν αναφερόμαστε σε δραστηριότητες όπως τα ψώνια, η τηλεόραση ή τα βιντεοπαιχνίδια. Αντιθέτως, χρειάζεται να περνάμε το χρόνο μας μαζί τους με τρόπο που θα μας δέσει περισσότερο συναισθηματικά, θα εγκαθιδρύσει μια πιο ανοιχτή επικοινωνία και θα γεννήσει λύσεις για προβλήματα ή απαντήσεις σε ερωτήματα.

2. Ηθικό πρότυπο μίμησης
Τα παιδιά μας λειτουργούν σαν σφουγγάρια και μιμούνται- ταυτίζονται εύκολα- γι’ αυτό να επιλέγετε τις λέξεις και τις πράξεις σας σοφά. Ρίξτε το βάρος στους τρόπους, στη μετριοφροσύνη, στη δικαιοσύνη, στην ειλικρίνεια και στη θετική συμπεριφορά. Αν κερδίσετε την εμπιστοσύνη και το σεβασμό των παιδιών σας, τότε το πιο πιθανό είναι και εκείνα να σέβονται τον εαυτό τους, αλλά να γίνουν και έμπιστοι ενήλικες.

3. Ενσυναίσθηση και ηθικές αξίες
Βεβαιωθείτε ότι παρέχετε στα παιδιά σας το περιβάλλον που χρειάζονται για να κοινωνικοποιηθούν και να δεθούν σωστά με τους συνομηλίκους τους. Επιπλέον, δείξτε ότι δεν είστε εγωιστές και τα παιδιά θα δείτε πως θα υιοθετήσουν την ίδια στάση στη ζωή τους. Σύμφωνα με τις έρευνες του Harvard, «είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να ακούνε από τους γονείς και φροντιστές τους ότι το ενδιαφέρον και η φροντίδα προς τους άλλους είναι μια από τις κύριες προτεραιότητες στη ζωή και είναι τόσο σημαντικό για τους άλλους, όσο και για τη δική τους ευτυχία. Παρόλο που οι περισσότεροι γονείς λένε ότι είναι δική τους προτεραιότητα, τα παιδιά συχνά δεν παίρνουν το μήνυμα, επειδή δεν βλέπουν πράξεις».

4. Εκτίμηση και ευγνωμοσύνη
Χρειάζεται να αποφύγετε να κακομαθαίνετε τα παιδιά σας, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να αναγνωρίσουν τους ρόλους των άλλων με υγιείς τρόπους· πρέπει να εκτιμήσουν τα άτομα που συνεισφέρουν στην ευτυχία τους και αυτό δεν θα το καταφέρουν, αν είναι υπερβολικά κακομαθημένα. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά πιθανότατα να καταλήξουν να είναι πιο υγιή, πιο χαρούμενα και πιο φροντιστικά, αν μάθουν να εκτιμούν τους άλλους και την ίδια την ύπαρξη της ευτυχίας. Σύμφωνα με την έρευνα του Harvard, «τα παιδιά είναι καλό να βοηθούν τακτικά, για παράδειγμα, στις δουλειές του σπιτιού και να επαινούνται για μη συνηθισμένες πράξεις καλοσύνης. Όταν αυτές οι πράξεις της καθημερινότητας απλά αναμένονται και δεν επιβραβεύονται συνεχώς σαν κάτι περίεργο, είναι πιο πιθανό να ενσωματωθούν και στην υπόλοιπη ζωή των παιδιών».

5. Ευρύτερη οπτική
Για να το θέσουμε αλλιώς, χρειάζεται να διδάξετε τα παιδιά σας πώς να βλέπουν την ευρύτερη εικόνα- και πώς να αξιολογούν τη σημασία της. Πιο συγκεκριμένα, τα περισσότερα παιδιά χρειάζονται βοήθεια στο να επεκτείνουν τον κύκλο των φίλων και γνωριμιών τους, ώστε να αναπτύξουν πλήρως την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους. Οι ερευνητές του Harvard υποστηρίζουν ότι «είναι σημαντικό τα παιδιά να μάθουν να εστιάζουν, να ακούνε προσεκτικά και να διατηρούν τον άμεσο κύκλο τους, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να βλέπουν και την μεγάλη εικόνα, να υπολογίζουν και τα άτομα με τα οποία αλληλεπιδρούν κάθε μέρα».

Πηγές: mcc.gse.harvard.edu, enallaktikidrasi.
comhttps://symvstathmos.wordpress.com/category/%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%ad%ce%bf%cf%85%cf%82/page/2/

ΧΑΤΖΗΧΑΛΕΠΛΗ ΝΙΚΗ/ΝΙΚΟΣΛΑΒΙΝΟΥ ΕΛΕΝΑ/ΠΕΤΤΑ ΕΛΕΝΑ