Ελληνικά

1. 1 Τι είναι ρομπότ και τι δεν είναι

Παρουσίαση - Τι είναι ρομπότ

Δραστηριότητα 1 :

Χωριστείτε σε 3 ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει για ένα από τα παρακάτω να βρει τι αισθάνεται, τι σκέφτεται και πως ενεργεί.

Οι αυτόματες πόρτες είναι ρομπότ

Αισθάνεται :…

Σκέφτεται :...

Ενεργεί :....

 

Το πλυντήριο ρούχων είναι ρομπότ

Αισθάνεται :…

Σκέφτεται :...

Ενεργεί :....

 

Η ρομποτική σκούπα είναι ρομπότ

Αισθάνεται :…

Σκέφτεται :...

Ενεργεί :....

 

Δραστηριότητα 2:

Ένας γεωργός στο χωριό Πέρασμα της Φλώρινας έχει πάνω από 200 δέντρα με μήλα. Κάθε φθινόπωρο πρέπει να πηγαίνει σε κάθε δέντρο που έχει στο χωράφι, να ελέγχει ποια μήλα έχουν ωριμάσει, δηλαδή ποια έχουν κόκκινο χρώμα και μεγάλο μέγεθος και να τα μαζεύει. Είναι μια δύσκολη και χρονοβόρα δουλειά. Ένα ρομπότ θα μπορούσε να τον βοηθήσει αρκετά. Περιέγραψε τα τρία βασικά συστατικά του ρομπότ που θα μπορούσε να κάνει αυτή τη δουλειά:

Τι θα αισθάνεται:

Πώς θα σκέφτεται:

Πώς θα ενεργεί:

 

Δραστηριότητα 3:

Η πυροσβεστική και τα συνεργεία διάσωσης αξιοποιούν εκπαιδευμένους σκύλους, για να μπορούν να εντοπίσουν ανθρώπους που έχουν παγιδευτεί, ώστε να τους βοηθήσουν. Οι σκύλοι αυτοί μυρίζουν τον χώρο (αισθάνονται), ελέγχουν αν οι μυρωδιές που αισθάνονται ανήκουν σε ανθρώπους (σκέφτονται), και ειδοποιούν τα συνεργεία γαυγίζοντας (ενεργούν). Αφού λοιπόν οι σκύλοι αισθάνονται – σκέφτονται – ενεργούν θα πρέπει να είναι και αυτοί ρομπότ.

Ή μήπως όχι;

Γιατί;

Δραστηριότητα 4:

Σκέψου και πρότεινε το δικό σου ρομπότ το οποίο θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους με κάποιον τρόπο. Περιέγραψε το, χρησιμοποιώντας τα βασικά του στοιχεία:

Τι θα αισθάνεται;

Πως θα σκέφτεται;

Πως θα ενεργεί;

 

Ευχαριστούμε την κα Έφη Κυροδήμου