Σε ένα αυτοματισμό θα χρησιμοποιηθεί ως αισθητήρας η κάμερα του laptop ή μια φορητή Web Camera.
Παράδειγμα αυτοματισμού με κάμερα...(Πηγή: Κανονισμός διαγωνισμού ρομποτικής 2020, B’ Έκδοση 20/2020)
Σκοπός του αυτοματισμού είναι η αναγνώριση μοτίβων εικόνας από τις λήψης της κάμερας και στη συνέχεια η δράση κάποιου ενεργοποιητή.
Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση (εσωτερικής ή εξωτερικής USB) βιντεοκάμερας (ακίνητη ή κινούμενη), την εικόνα της οποίας, το Scratch ενσωματώνει στο φόντο του σκηνικού (ταπετσαρία).
Με τη λειτουργία που ονομάζεται στο Scratch "video sensing" (βρίσκεται στο μενού "sensing"), μπορεί το Scratch να ανιχνεύσει: κίνηση, ταχύτητα, αναγνώριση χρώματος ή αλληλεπίδραση με sprites που υπάρχουν ήδη στο Σκηνικό.
Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να λειτουργήσουμε έναν ενεργοποιητή άρα και να δημιουργήσουμε έναν επιπλέον αυτοματισμό.
Παραδείγματα
1ο παράδειγμα:
Η ακίνητη κάμερα είναι ανηρτημένη εμπρός από την είσοδο ενός γκαράζ και όταν μέσω του Scratch ανιχνεύσει το χρώμα-στόχο του αυτοκινήτου, ανοίγει την ρομποτική πύλη για τη διέλευσή του ρομποτικού οχήματος...
2ο παράδειγμα:
Η ακίνητη κάμερα παρακολουθεί ένα μονοψήφιο 7-segment LED display, και όταν αναγνωρίσει το σωστό αριθμητικό ψηφίο, το ρομποτικό όχημα ξεκινάει...
Πρόβλημα1
Η κάμερα να σταματά ... παγώνει ... αφού λειτουργήσει ας πούμε 10 λεπτά ... .. Υπάρχει τρόπος λύσης ... να μην παγώνει;
Απάντηση από κο. Φωτεινάκη ....