English

Μαθηματικά 11/10: 7. Στρογγυλοποίηση στους Φυσικούς Αριθμούς

Στο σημερινό μας μάθημα είδαμε πώς μπορούμε να κάνουμε στρογγυλοποίηση στους Φυσικούς Αριθμούς.

1ος τρόπος: Χρησιμοποιώντας την αριθμογραμμή και ελέγχοντας κοντά σε ποια δεκάδα, εκατοντάδα ή χιλιάδα βρίσκεται το νούμερο.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 19

Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 19 ασκ. 1,2,3

Εικαστικά 10/10: Εσύ τις βλέπεις τις κουκκίδες;

Πρώτο μάθημα Εικαστικών σήμερα και πρώτο μας ερώτημα:

Υπάρχουν πολλές βουλίτσες στην τέχνη! Κι είναι παντού, άλλες είναι τυπωμένες ή ζωγραφισμένες κι είναι πολύ μικρές, κι άλλες είναι τεράστιες ως και 3D!

Τα πιο γνωστά έργα τέχνης με κουκκίδες είναι αυτά του πουαντιγισμού, τα οποία οι καλλιτέχνες ζωγράφιζαν με τη μυτούλα του πινέλου. Τέτοιοι καλλιτέχνες ήταν ο Σερά και ο Σινιάκ!

Φαντάζεσαι να ήταν όλα γύρω σου καλυμμένα με βουλίτσες;

Η Γιαγιόι Κουσάμα όντως βλέπει κουκίδες! Όταν ήταν μικρή είχε παραισθήσεις και οράματα με κουκκίδες. Γι' αυτό κάνει έργα με κουκκίδες, ώστε να δείξει στους άλλους πώς βλέπει τον κόσμο. Η Κουσάμα, 93 χρονών πλέον σήμερα, εξακολουθεί να πηγαίνει κάθε μέρα στο εργαστήριό της και να καταπιάνεται με την τέχνη! Εκατομμύρια άνθρωποι από όλο τον κόσμο επισκέπτονται τις εκθέσεις της, ενώ στο διαδίκτυο αναρτούν φωτογραφίες των έργων της.

Πάμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς με βουλίτσες!

φωτοτυπία Γιαγιόι Κουσάμα

Ιστορία 10/10: Μια μέρα στην αρχαία Ρώμη

Πώς ζούσαν οι Ρωμαίοι; Πώς ήταν μια μέρα στην αρχαία Ρώμη;

Σε αυτά τα ερωτήματα προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σήμερα και να γίνουμε κι εμείς για λίγο Ρωμαίοι.

Γνωρίζεις κάποια φράση στα λατινικά που να χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα;

Γλώσσα 10/10: Πόλη και πολιτισμός

Καλή Εβδομάδα! Στο σημερινό μας μάθημα μιλήσαμε για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται σε μια πόλη και για τις αφίσες τους (Βιβλίο σελ. 28).

Επίσης, μελετήσαμε και σκεφτήκαμε λέξεις που ανήκουν στην οικογένεια λέξεων της "πόλης" (Βιβλίο σελ. 30).

Τέλος, μελετήσαμε τον τρόπο κλίσης των επιθέτων σε -ης-ης-ες (Βιβλίο σελ. 31).

Τα επίθετα -ής, -ής, -ές

Τα επίθετα αυτά είναι τριγενή και δικατάληκτα (το αρσενικό και το θηλυκό κλίνονται με τον ίδιο τρόπο).

Εξάσκηση στα επίθετα σε -ης-ης-ες

Σπίτι:

  • Ορθογραφία τις λέξεις της ασκ. 4 σελ.30 και φτιάχνω προτάσεις με 7 από αυτές τις λέξεις.
  • Διαβάζω και μαθαίνω πώς κλίνονται τα επίθετα σε -ης-ης-ες και κλίνω στο τετράδιο γλώσσας και στα τρία γένη τα επίθετα: δημοφιλής-ής-ές, επαρκής-ής-ές, πολυτελής-ής-ές

Γεωγραφία 7/10: 4. Η ταυτότητα του χάρτη: Κλίμακα

Στο σημερινό μας μάθημα συνεχίσαμε να επεξεργαζόμαστε τα βασικά στοιχεία ενός χάρτη και συγκεκριμένα μιλήσαμε για την Κλίμακα.

Κλίμακα είναι ένας αριθμός που δηλώνει πόσες φορές μικρότερη είναι μια απόσταση πάνω στο χάρτη από την πραγματική απόσταση πάνω στο έδαφος.

  Πώς μπορώ να υπολογίσω την πραγματική απόσταση;

  1. Βρίσκω την κλίμακα του χάρτη. π.χ. 1: 1.000.000
  2. Με τον χάρακα μετράω την απόσταση πάνω στο χάρτη. π.χ. 2 εκ.
  3. Πολλαπλασιάζω την απόσταση του χάρτη με την κλίμακα. π.χ. 2 x 1.000.000 = 2.000.000 εκ. = 20 χλμ

Επίσης, έγιναν στο Τ.Ε. σελ. 7 ασκ. 1,2 .

Σπίτι:

  • Μελετώ στο Βιβλίο σελ. 19-21 και όσα γράψαμε στο τετράδιο.
  • Βρίσκω την πραγματική απόσταση στις παρακάτω ασκήσεις στο τετράδιο γεωγραφίας:
  1. Η απόσταση στο χάρτη Αλεξανδρούπολης- Βέροιας είναι 50εκ. και η κλίμακα του χάρτη είναι 1:50.000. Ποια είναι η πραγματική απόσταση των δύο πόλεων;
  2. Η απόσταση στο χάρτη Αθήνας- Μόσχας είναι 20εκ. και η κλίμακα του χάρτη είναι 1: 10.000.000. Ποια είναι η πραγματική απόσταση των δύο πολέων;

Μαθηματικά 7/10: Σύγκριση μεγάλων αριθμών

Σήμερα στο τετράδιο μαθηματικών κάναμε εξάσκηση στη σύγκριση μεγάλων αριθμών (αιτιολογώ γιατί ένας αριθμός είναι μεγαλύτερος από κάποιον άλλον).

π.χ. 25.506.073 < 25.606.073 (διότι είναι μεγαλύτερη η ΕΧ)

321.520.144 > 311.520.144 (διότι είναι μεγαλύτερη η ΔΕ)

26.300.000 < 26.300.000.000 (διότι ο αριθμός έχει Δισεκατομμύρια)

Επίσης, έγινε στο Τ.Ε. σελ. 16 ασκ.6

Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 17-18 ασκ. 1,5,6,7

 

Γλώσσα 7/10: Ορθογραφία Προστακτικής

Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε πώς γράφονται οι καταλήξεις των ρημάτων στην Προστακτική.

Στο Τ.Ε. κάναμε στη σελ. 24 την άσκηση 6 και στη σελ. 19 διαβάσαμε τα κείμενο και υπογραμμίσαμε όλα τα ρήματα.

Σπίτι: Την εξής φωτοτυπία ασκήσεις στις εγκλίσεις 3

Ιστορία 5/10: Α4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη

Οι Ρωμαίοι ζούσαν σε μικρές και μεγάλες πόλεις καθώς και σε χωριά της υπαίθρου. Η Ρώμη με τα κτίριά της, το λιμάνι της και τα θεάματά της αποτελούσε το κέντρο ζωής του ρωμαϊκού κόσμου.

Σπίτι: Μαθαίνω το μάθημα σελ. 17-19 και στο τετράδιο της Ιστορίας απαντώ στην ερώτηση απο Τ.Ε. σελ. 7 ασκ. 1

Περιήγηση στους δρόμους της Ρώμης

https://www.youtube.com/watch?v=pHinQD3GAIo