English

Γλώσσα 23/11: Πώς γράφω μια επιστολή

Σήμερα ξεκινήσαμε το μάθημά μας κάνοντας πάλι εξάσκηση στις δευτερεύουσες προτάσεις: ασκήσεις στις δευτερεύουσες

Ακολούθησε η ώρα της Γραπτής Έκφρασης: Πώς γράφω μια επιστολή;

🏡Σπίτι: Λύνω την υπόλοιπη φωτοτυπία σχετικά με τις δευτερεύουσες προτάσεις και στο Τ.Ε. σελ.45-46 ασκ.4

 

 

Φυσική 22/11: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας- Εξοικονόμηση Ενέργειας

Αφορμή του σημερινού μαθήματος ΄΄ήταν το παρακάτω βίντεο:

Τι είναι, όμως, οι ανανεώσιμες και οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας;

Τι μπορώ να κάνω για να εξοικονομήσω ενέργεια;

Ιστορία 21/11: Οι Δήμοι και ο ρόλος τους στο βυζαντινό κράτος

Το σημερινό μάθημα ΄ήταν αφιερωμένο στους Δήμους και στο ρόλο που είχαν στο Βυζαντινό κράτος. Αρχικά μελετήσαμε κάποιες πληροφορίες για αυτούς και στη συνέχεια βρήκαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές με τα σημερινά αθλητικά σωματεία (Τ.Ε. σελ. 13 ασκ.3)

Οι «Δήμοι» στο Βυζάντιο αποτελούν κατάλοιπο των δημοκρατικών θεσμών. Αρχικά λειτουργούσαν ως λαϊκές ομάδες οι οποίες, στη συνέχεια, μετεξελίχθηκαν σε αθλητικά σωματεία τα οποία είχαν επιφορτιστεί με την οργάνωση των ιππικών αγώνων.

Με την πάροδο του χρόνου, αυτά τα σωματεία απέκτησαν υπολογίσιμη πολιτική ισχύ. Από μαρτυρίες τις οποίες έχουμε η δραστηριότητά τους λάμβανε χώρα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, τόσο στον ελλαδικό χώρο (Ρόδος, Γόρτυνα, Νέα Αγχίαλος κ.ά)  όσο και στη Μικρά Ασία (Μίλητος, Έφεσος Κύζικος, Πριήνη, Στρατονίκεια κ.ά), την Ανατολή (Αντιόχεια, Ιερουσαλήμ, Καισάρεια Παλαιστίνης, Έμεσα κ.ά) και την Αίγυπτο (Αλεξάνδρεια, Οξύρυγχος, Αντινόη κ.ά).

Οι Δήμοι διακρίνονταν από τον χρωματισμό που είχαν τα εμβλήματά τους. Έτσι είχαμε τους Πράσινους, τους Λευκούς, τους Βένετους και τους Ρούσιους. Δηλαδή τέσσερις ξεχωριστούς Δήμους.  Επισήμως δεν είχαν κάποια πολιτική εξουσία. Από τον 5ο αιώνα οι αρχηγοί τους διορίζονταν από τον αυτοκράτορα.

Από αυτούς τους τέσσερις Δήμους οι Βένετοι και οι Πράσινοι ήταν οι πιο ισχυρές ομάδες στις πόλεις της Ανατολής και διαδραμάτισαν ισχυρό πολιτικό ρόλο από τότε που ανέβηκε στο θρόνο ο Θεοδόσιος ο Β’ το 408 μ.Χ. έως την άνοδο στο θρόνο του Ηρακλείου το 610 μ.Χ.

Οι Βένετοι εκπροσωπούσαν την παλαιά αριστοκρατία των γαιοκτημόνων και εκείνοι που τους ακολουθούσαν ήταν δημόσιοι υπάλληλοι, ανακτορικοί υπάλληλοι, εκκλησιαστικοί υπάλληλοι και μέλη αρχοντικών οικογενειών. Το κύριο ενοποιητικό στοιχείο τους ήταν η προσκόλλησή τους στην Ορθοδοξία και η πιστή τήρηση των αποφάσεων των οικουμενικών συνόδων.

Οι Πράσινοι, από την άλλη, εξέφραζαν τα ανώτερα αστικά στρώματα, όπως των μεγαλεμπόρων, των βιοτεχνών, επίσης τους αυλικούς και όσους προσέφεραν οικονομικές υπηρεσίες. Απολάμβαναν της υποστηρίξεως των εργατών, των τεχνιτών και των μικροπραματευτάδων. Βασικό χαρακτηριστικό τους ήταν οι δεσμοί με την Ανατολή.

(πηγή: http://byzantine-empire-of-new-rome.blogspot.com/2016/07/blog-post.html)

🏡Σπίτι: Επανάληψη στα μαθήματα 9-10 και Τ.Ε. σελ. 12 ασκ. 3 και σελ. 13 ασκ.1

Μαθηματικά 21/11: Επανάληψη ενότητα 2 (μέρος β΄)

Σήμερα συνεχίσαμε την επανάληψη της δεύτερης ενότητας. Αυτή τη φορά εστιάσαμε στις πράξεις της πρόσθεσης, της αφαίρεσης και του πολλαπλασιασμού.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 35 και σελ. 36 προβλήματα

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 36 πρόβλημα 4-5

Στο τετράδιο μαθηματικών λύνω τις παρακάτω ασκήσεις:

  1. Κάνω κάθετα τις πράξεις και τις επαληθεύσεις τους: α) 98.526.023 + 74.503.615=....................... β) 56.210.369 - 9.574.975=..................
  2. Βρίσκω τα γινόμενα με τη μέθοδο της επιμεριστικής ιδιότητας: α) 56 x 45=.................... β) 312 x 62=........................

Γλώσσα 21/11: Φίλοι από άλλες χώρες

Καινούρια ενότητα σήμερα και είναι αφιερωμένη στη φιλία!

Αρχικά διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το κείμενο "Φίλοι από άλλες χώρες" σελ. 72-73 και συζητήσαμε τι είναι η καθαρεύουσα.

Επίσης, μελετήσαμε λέξεις που βρίσκονται στην ίδια οικογένεια λέξεων με τον φίλο" (σελ. 74-76 ασκ. 4).

Τέλος, ξεκινήσαμε να μελετάμε τις δευτερεύουσες προτάσεις και συγκεκριμένα τις βουλητικές, τις τελικές και τις αποτελεσματικές/συμπερασματικές (θεωρία στο τετράδιο γλώσσας).

🏡Σπίτι:

  • Ανάγνωση σελ. 72-73
  • Μελετώ πάλι τις δευτερεύουσες προτάσεις και κάνω από την φωτοτυπία τις ασκ.1,3,6: τελικες-αποτελεσμ-βουλητικες
  • Βιβλίο σελ. 76 γράφω τον ορισμό των λέξεων:

*Αύριο Τρίτη φέρνω εκτάκτως τη Γλώσσα μαζί μου!

 

Μαθηματικά 18/11: Επανάληψη ενότητα 2 (μέρος α’)

Σήμερα ξεκινήσαμε την επανάληψή μας στα μαθηματικά παίζοντας ένα παιχνίδι. Σε αυτό λύσαμε τις παρακάτω ασκήσεις:

  1. Συμπληρώνω τα κενά:

57.000:100=..................7.100:100=...................

93.800:200=.......................9.000.000 : 3.000=.......................

18.500.000:20.000=........................

Δ=............ x ............. +....................

2. Λύνω κάθετα και επαληθεύω: 80.122:97

3. Η δασκάλα αγόρασε 24 γόμες,30 μολύβια και 12 ξύστρες για να τα μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της. Πόσους το πολύ μαθητές έχει στην τάξη της και πόσα από το κάθε είδος θα δώσει στον καθένα;

4. Η Μάνια έχει 1.180 λίτρα λάδι. Έχει στη διάθεσή της δοχεία των δύο, τριών, πέντε, εννιά και δέκα λίτρων. Ποια δοχεία μπορεί να χρησιμοποιήσει χωρίς να περισσέψει λ΄άδι;

5. Τρεις φίλοι πηγαίνουν στο γήπεδο. Ο Απόστολος πάει κάθε 2 μέρες, ο Ιάσονας κάθε 4 μέρες και η Λένα κάθε 8 μέρες. Σήμερα είναι Σάββατο και πήγαν και οι τρεις.

α)Μετά από πόσες μέρες θα συναντηθούν ξανά;

β)Τι μέρα θα είναι;

γ) Πόσες φορές θα έχει πάει ο καθένας μέχρι τότε;

Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 35 ασκ. 1,2,5 και σελ. 36 πρόβλημα 1

Γεωγραφία 18/11: Ισθμός, Διώρυγα, Πορθμός

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τη γεωμορφολογική εξέταση της Στερεάς Ελλάδας (β' μέρος φωτοτυπίας Στερεά Ελλάδα).

Τι είναι ο Ισθμός; Ο πορθμός; Η διώρυγα; (Δες Βιβλίο σελ. 34)

Η ιστορία του Ισθμού της Κορίνθου

Η Διώρυγα της Κορίνθου

Ο πορθμός του Ευρίπου