English

Γλώσσα 11/3: Αρχαιόκλιτα ρήματα

Καλή εβδομάδα! Σήμερα ολοκληρώσαμε τα ρήματα!

Έγιναν: τετράδιο γλώσσας και Τ.Ε. σελ. 14 ασκ. 8

🏡Σπίτι:

  • Μαθαίνω τα υπόλοιπα ρήματα του παραπάνω πίνακα.
  • Κάνω Χ.Α. στα ρήματα: συμβαίνει, αναδεικνύομαι, συλλέγω, αναγγέλλω, συλλαμβάνομαι
  • αρχαιόκλιτα ρήματα

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 8/3: Είναι δίκαιη η πραγματικότητα;

Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο και συγκρίνουμε την πραγματικότητα με όσα καταγράψαμε στο φύλλο εργασίας στο προηγούμενο εργαστήριο.

  • Είναι δίκαιη η πραγματικότητα;
  • Γιατί οι μικροί καλλιεργητές αφού είναι σκληρά εργαζόμενοι δεν καλύπτουν τις βασικές τους ανάγκες για μια αξιοπρεπή ζωή;
  • Τι προβλήματα αντιμετωπίζει ένας άνθρωπος όταν βρίσκεται σε κατάσταση φτώχειας; Ποια βασικά του δικαιώματα δεν εκπληρώνονται;
  • Ποια προβλήματα άραγε αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μικρών καλλιεργητών κακάο; Πώς θα νιώθατε αν βρισκόσασταν στη θέση τους;
  • Τι θα λέγατε στους Ευρωπαίους καταναλωτές;

Εργασία: Μπαίνουμε στη θέση του καλλιεργητή και γράφουμε με μορφή γράμματος σε φίλο / συγγενή ή ημερολογίου ένα κείμενο στο οποίο περιγράφονται οι σκέψεις του, τα συναισθήματά του, οι αγωνίες του για τον ίδιο και την οικογένειά του.

Ιστορία 8/3: Γ14. Ο Φιλελληνισμός

Στο μάθημα αυτό μελετήσαμε τους Φιλέλληνες, ξένους, δηλαδή, οι οποίοι λόγω της αγάπης τους για την Ελλάδα, στάθηκαν δίπλα στο πλευρό των Ελλήνων κατά την Επανάσταση του 1821.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 126-129

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα σελ. 126-129 και στη συνέχεια συμπληρώνω το ποίημα του Βίκτωρ Ουγκώ Το Ελληνόπουλο

 

Γεωμετρία 8/3: Κύκλος και στοιχεία κύκλου

Κάπου προς τα τέλη της περσινής χρονιάς μελετήσαμε για πρώτη φορά τον κύκλο...... ίσως χρειάζεται ένα μικρό φρεσκάρισμα. Γι 'αυτό στο σημερινό μας μάθημα ξαναμελετήσαμε ποια είναι τα βασικά στοιχεία ενός κύκλου και πώς να σχεδιάζουμε κύκλους:

Κύκλος είναι το επίπεδο γεωμετρικό σχήμα του οποίου τα σημεία απέχουν όλα εξίσου από ένα σημείο, το κέντρο του κύκλου

Τα βασικά στοιχεία του κύκλου

Ακτίνα : Κάθε ευθύγραμμο τμήμα που αρχίζει από το κέντρο του κύκλου και καταλήγει σε κάποιο σημείο της περιφέρειάς του λέγεται ακτίνα. Όλες οι ακτίνες του ίδιου κύκλου είναι ίσες μεταξύ τους ΚΑΙ είναι άπειρες.

Διάμετρος : Είναι το ευθύγραμμο τμήμα που περνάει από το κέντρο του κύκλου και ενώνει δύο σημεία της περιφέρειας του κύκλου.  Η διάμετρος ενός κύκλου είναι διπλάσια της ακτίνας και αντίστοιχα η ακτίνα είναι το μισό της διαμέτρου.

Μήκος Κύκλου: Είναι η περιφέρεια του κύκλου (αυτό που στα άλλα σχήματα το ονομάζουμε περίμετρο). Για να το υπολογίσουμε πολλαπλασιάζουμε τον αριθμό π με τη διάμετρο του κύκλου.
Μήκος κύκλου = π Χ δ = 3,14 Χ δ
 Ο αριθμός που συμβολίζεται με το ελληνικό γράμμα π είναι ένας δεκαδικός αριθμός με δεκαδικά ψηφία που δεν τελειώνουν ποτέ. Στους υπολογισμούς για ευκολία χρησιμοποιούμε μόνο δύο. Έτσι π=3,14

Έγιναν: θεωρία στο τετράδιο γεωμετρίας και οι παρακάτω ασκήσεις

  1. Η ακτίνα α ενός κύκλου είναι 1,5 εκ. Βρίσκω τη διάμετρο του κύκλου, το μήκος του και μετά τον σχεδιάζω.
  2. Η διάμετρος δ ενός κύκλου είναι 5 εκ. Βρίσκω την ακτίνα του κύκλου, το μήκος του και τον σχεδιάζω.
  3. Ένας κύκλος έχει μήκος 20 cm περισσότερο από έναν άλλο. Πόσο μεγαλύτερη είναι η ακτίνα του;
  4. Οι διάμετροι δύο κύκλων διαφέρουν κατά 5 cm. Βρίσκω πόσο διαφέρουν οι ακτίνες τους.

🏡Σπίτι: Ασκήσεις στον κύκλο

Γεωγραφία 7/2: Οριζόντιος διαμελισμός της Ευρώπης

Την προηγούμενη βδομάδα ξεκινήσαμε να μελετάμε την ήπειρο στην οποία βρισκόμαστε, την Ευρώπη. Σήμερα μελετήσαμε τα βασικά στοιχεία του οριζόντιου διαμελισμού της.

Οριζόντιος Διαμελισμός

Με τον όρο οριζόντιο διαμελισμό εννοούμε την καταγραφή του συνόλου των ακτογραφικών στοιχείων μιας περιοχής, δηλαδή, τη μορφολογία των ακτών και τις διαφορές που έχουν ως προς το μήκος και το σχήμα.

Έγιναν: Αφού μελετήσαμε τους χάρτες του Βιβλίου σελ. 87-89, συμπληρώσαμε το: Οριζόντιος και Κατακόρυφος Διαμελισμός Ευρώπης

κουίζ 1       κουίζ 2       κουίζ 3

Σπίτι:

  • Κάνω μια ανάγνωση σελ. 87-89
  • Μαθαίνω τα βασικότερα στοιχεία του οριζόντιου διαμελισμού της Ευρώπης από το χάρτη της φωτοτυπίας.
  • Τ.Ε. σελ. 37 ασκ. 1-2

Μαθηματικά 7/3: Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος

Σήμερα ξεκινήσαμε να λύνουμε εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος/μεταβλητή είναι προσθετέος.

Έγιναν: τετράδιο μαθηματικών

Σπίτι: στο τετράδιο μαθηματικών προσθετεοι ασκήσεις

Γλώσσα 7/3: Αντωνυμίες και Ρήματα

Σήμερα συνεχίσαμε να μελετάμε κι άλλα ρήματα και πώς σχηματίζονται σε άλλους χρόνους. Δες τα παρακάτω:

Επίσης, φρεσκάραμε τις αντωνυμίες.

🏡Σπίτι:

  • Μαθαίνω τα υπόλοιπα ρήματα του παραπάνω πίνακα και κάνω χρονική αντικατάσταση στα ρήματα εμπνέω, εντάσσω, καταργώ και λαμβάνω .
  • Τ.Ε. σελ. 15 ασκ. 9: Αφού ξαναγράψω το κείμενο βάζοντας σημεία στίξης και κενά, βρίσκω 7 αντωνυμίες και τα είδος τους.

Φυσικά : Η Φωτοσύνθεση

Από όλους τους ζωντανούς οργανισμούς, τα φυτά είναι οι μόνοι οργανισμοί που παράγουν / συνθέτουν την τροφή τους (το άμυλο). Γ' αυτό και ονομάζονται αυτότροφοι οργανισμοί.

Αυτή η διαδικασία ονομάζεται Φωτοσύνθεση. Κάθε φυτό χρειάζεται την φωτοσύνθεση για να αναπτυχθεί και να μεγαλώσει σωστά.

Έγιναν: τετράδιο φυσικής

Σπίτι: Βιβλίο σελ. 75 ασκ. 1-2

Γλώσσα 6/3: Έρευνα για σχολικά ατυχήματα

Αρχικά, συνεχίσαμε να μελετάμε τα ρήματα που σχηματίζονται
όπως στα αρχαία ελληνικά.

Επίσης, σήμερα διεξήχθη η έρευνα για τα σχολικά ατυχήματα και αυτά ήταν τα συμπεράσματά μας:

Έχεις πάθει ατύχημα στο σχολείο;

Πού συνέβη το ατύχημα;

Πόσο συχνά έχεις ατύχημα στο σχολείο;

Ποιο ήταν το αίτιο του ατυχήματος;

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα;

🏡Σπίτι:

  • Μαθαίνω τα υπόλοιπα ρήματα του παραπάνω πίνακα και κάνω χρονική αντικατάσταση στα ρήματα εκβάλλω, εκπνέω, εκπλήττομαι και εκτρέφω .
  • Τ.Ε. σελ. 12 ασκ. 6