English

Γλώσσα 2/6

🏡Σπίτι:

  • Oλυμπιακοί Αγώνες-νέα αθλήματα
  • Απαντώ στις ερωτήσεις: 1) Ποια αθλήματα εξετάζει η ΔΟΕ να συμπεριλάβει στους επόμενους ολυμπιακούς αγώνες; 2) Αν ήσουν μέλος της Ολυμπιακής Επιτροπής ποιο άθλημα θα πρότεινες και γιατί; (Burger: να στηρίξεις την άποψή σου με τουλάχιστον 2 επιχειρήματα)
  • Αναγνωρίζω τις λέξεις του κειμένου (τι μέρος του λόγου είναι) "Τα καινούρια αθλήματα....συγκινήσεις".
  • Δεν ξεχνώ να ετοιμάσω την παρουσίαση για έναν αθλητή που θαυμάζω (στο Τ.Ε.)

Μαθηματικά 2/6: Μονάδες μέτρησης της επιφάνειας

Σήμερα μελετήσαμε πώς να μετατρέπουμε τις μονάδες μέτρησης στο Εμβαδόν:

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 63-64 ασκ. 2-3

🏡Σπίτι: επαναληπτικές ασκήσεις ε' δημοτικού (ε' μέρος)

Φυσικά 1/6: Τα δόντια μας

Τα δόντια μας, τα πιο γερά κόκαλα του οργανισμού μας! Είναι τα όργανα του πεπτικού συστήματος με τα οποία κόβουμε και μασάμε τις τροφές. Τα δόντια βρίσκονται στην πάνω και στην κάτω σιαγόνα της στοματικής κοιλότητας.Στον άνθρωπο αναπτύσσονται δύο γενιές δοντιών. Τα πρώτα δόντια που έχει ένα παιδί ονομάζονται νεογιλά. Περίπου στην ηλικία των έξι χρόνων τα νεογιλά δόντια αρχίζουν να πέφτουν. Στη θέση τους βγαίνουν τα μόνιμα δόντια.

Η οδοντοστοιχία μας αποτελείται από κοπτήρες, κυνόδοντες, προγόμφιους και γομφίους.

Τα δόντια μας είναι από τα πιο ανθεκτικά και σκληρά μέρη του σώματός μας. Η σωστή φροντίδα των δοντιών ξεκινά από τη διατροφή μας. Καλό είναι να καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, όπως γαλακτοκομικά προϊόντα και να αποφεύγουμε τα πολλά γλυκά. ​

​Αν φάμε κάποιο γλυκό, είναι σημαντικό μετά να βουρτσίσουμε καλά τα δόντια μας. Όσο ανθεκτικά κι αν είναι τα δόντια μας, υπάρχει κίνδυνος να σπάσουν. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει ο οδοντίατρος να συμπληρώσει με συνθετικό υλικό το μέρος του δοντιού που έσπασε, καθώς τα μόνιμα δόντια δεν αναπτύσσονται πλέον. Για να αποφεύγουμε τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις, δε σπάμε με τα δόντια μας σκληρά υλικά και επισκεπτόμαστε προληπτικά τον οδοντίατρο. Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι ένα πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί ευκολότερα, αν εντοπιστεί έγκαιρα.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 59 - 62
🏡Σπίτι: Βιβλίο σελ. 63 ασκ, 1
Μπορείς για εξάσκηση να παίξεις το παρακάτω παιχνίδι 

Μαθηματικά 1/6: Εμβαδόν-μέτρησης της επιφάνειας

Στο σημερινό μας μάθημα ασχοληθήκαμε με το Εμβαδόν και πώς μπορούμε να το βρίσκουμε με διάφορους τρόπους:

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 63 ασκ. 1 και σελ. 65 ασκ.1-2-3

🏡Σπίτι: την άσκηση της δεύτερης σελίδας (μόνο) περίμετρος-μετατροπές-εμβαδόν

Γλώσσα 1/6: Σπύρος Λούης

Σήμερα διαβάσαμε για έναν σπουδαίο αθλητή: τον Σπύρο Λούη. Το κείμενο είναι στο Τ.Ε. σελ. 48.

Έγιναν: T.E. σελ.52 ασκ.2

🏡Σπίτι:

  • Κάνω αναλυτική γραμματική αναγνώριση στις λέξεις της δεύτερης παραγράφου "Εκτός.... πατρίδα"
  • Βρίσκω πληροφορίες και κάνω μια παρουσίαση για έναν αθλητή που θαυμάζω: να γίνει στο Τ.Ε. ασκ.1 σελ. 49-51 (για την επόμενη Τετάρτη 7/6)

 

Ιστορία 31/5: 36. Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους

Η πολιορκία στενεύει και η αγωνία των πολιορκημένων μεγαλώνει. Ο Μωάμεθ κάνει νέες προτάσεις για παράδοση, αλλά η απάντηση των Βυζαντινών είναι αρνητική. Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης θα διαρκέσει 54 μέρες. Οι Τούρκοι κάνουν τη μεγάλη επίθεση και η Πόλη πέφτει στα χέρια τους. Η πόλις εάλω, ημέρα Τρίτη 29 Μαΐου 1453.

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα σελ. 110-111
  • Απαντώ: τι πιστεύεις ότι θα γράφουν σε 200 χρόνια τα ιστορικά βιβλία για τη δική μας εποχή;

Οι συνέπειες της Άλωσης

1. Η Άλωση τραυμάτισε  την περηφάνεια των Ελλήνων που θρήνησαν τη μεγάλη συμφορά σε όλους τους τόνους.
2. Το πνεύμα του Βυζαντίου μεταφέρθηκε από τους λογίους του στη Δύση.
3. Οι Οθωμανοί έκλεισαν τους δρόμους της Ανατολής, ωθώντας τους Ευρωπαίους στις μεγάλες γεωγραφικές ανακαλύψεις.

https://www.youtube.com/watch?v=jPPSEJx0l-4&ab_channel=TheUncutMountain

Μαθηματικά 31/5: Γεωμετρικά σχήματα- Η περίμετρος

Σήμερα συνεχίσαμε να κάνουμε εξάσκηση στην εύρεση της Περιμέτρου και στις μετατροπές των μονάδων μέτρησης του μήκους.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 59 ασκ. 4, σελ. 60 πρόβλημα 1, σελ. 61 πρόβλημα 1-2

🏡Σπίτι: τις ασκήσεις 1-2 της πρώτης σελίδας (μόνο) περίμετρος-μετατροπές-εμβαδόν

Γλώσσα 31/5: Τα μέρη του λόγου (συνοπτικά)

Σήμερα, καθώς ολοκληρώσαμε τα μέρη του λόγου, το μάθημα ήταν αφιερωμένο στην γραμματική αναγνώριση. Τι μέρος του λόγου είναι;

Διαβάσαμε το κείμενο στο Τ.Ε. σελ. 55 και αναγνωρίσαμε λέξεις της πρώτης παραγράφου.

🏡Σπίτι: Μελετώ τα μέρη του λόγου και αναγνωρίζω τι μέρος του λόγου είναι οι λέξεις της 1ης παραγράφου του κειμένου στο Τ.Ε. σελ. 55 "Η άθληση...θεούς".

 

Φυσικά 30/5: Πεπτικό σύστημα-Το ταξίδι της τροφής

Τελειώσαμε τα μαθήματα φυσικής για φέτος και ξεκινήσαμε τα μαθήματα Βιολογίας, δηλαδή της φυσικής επιστήμης που μελετά τη ζωή και τους ζωντανούς οργανισμούς.

Το μάθημα ήταν αφιερωμένο στο Πεπτικό σύστημα: το σύνολο των οργάνων με τα οποία γίνεται η πέψη, δηλαδή η διαδικασία κατά την οποία η τροφή διασπάται ώστε να πάρει ο οργανισμός μας τις χρήσιμες ουσίες.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 64

Σπίτι: τις ασκήσεις της σελ.67