English

Εικαστικά 12/12: Βλέπεις τον ρυθμό;

Ο Ρομπέρ Ντελονέ ζωγράφιζε κύκλους με ζωηρά χρώματα για να δώσει την εντύπωση του ρυθμού και της κίνησης. Τα έντονα αυτά σχήματα και τα αντίθετα χρώματα δείχνουν δύναμη. Κάποιοι μάλιστα λένε ότι τα έργα του μας δίνουν μουσική χωρίς ήχο!

Για κοίτα την παρακάτω εικόνα για πολλή ώρα. Δε σου φαίνεται να χορεύουν οι κύκλοι; Μπορείς να φανταστείς πώς θα ακουγόταν ο πίνακας;

Huile sur toile, 1930. Musée National d'Art Moderne, Paris. Donation Sonia Delaunay et Charles Delaunay 1964.

Πάμε να κάνουμε το ανάποδο! Κλείσε τα μάτια, άκου προσεκτικά το παρακάτω κομμάτι και φαντάσου πώς θα ήταν ένας πίνακας ζωγραφικής με αυτή τη μελωδία....

Ιστορία 12/12: 14. Οι Δήμοι αναστατώνουν την πρωτεύουσα με τη “στάση του νίκα”

Οι μεταρρυθμίσεις του Ιουστινιανού ενόχλησαν τους προνομιούχους και τους Δήμους, που αντέδρασαν και προκάλεσαν ταραχές στην Πόλη. Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα στήριξε τον Ιουστινιανό και τον έπεισε να μην παραιτηθεί. Η αυτοκρατορική φρουρά έπνιξε στο αίμα τη "στάση του νίκα".

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα 14 (Βιβλίο σελ. 45-46)
  • Τ.Ε. σελ. 17 ασκ.2

Μαθηματικά 12/12: Πώς φτιάχνω ισοδύναμα κλάσματα

Στο σημερινό μας μάθημα συνεχίσαμε να μελετάμε τα ισοδύναμα κλάσματα και συγκεκριμένα είδαμε με ποιους τρόπους μπορούμε να φτιάξουμε ισοδύναμα:

Έγιναν: Ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

Επίσης, μελετήσαμε τα ανάγωγα κλάσματα!

Ο λόγος για τον οποίο ένα κλάσμα που δεν απλοποιείται ονομάστηκε ανάγωγο είναι προφανής αφού ανάγωγο λέμε κάποιον που δεν συμπεριφέρεται καλά. Κι ένα κλάσμα που δεν απλοποιείται, δεν συμπεριφέρεται καλά ή τουλάχιστον δεν συμπεριφέρεται όπως εμείς θα θέλαμε.
Παραδείγματα ανάγωγων κλασμάτων είναι τα: \frac{3}4 , \frac{8}5 κ.α.
Για να φτιάξω ένα ανάγωγο κλάσμα αρκεί να διαιρέσω τον αριθμητή και τον παρονομαστή με τον ΜΚΔ τους.
Έγιναν: Ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών και Τ.Ε. σελ. 45 ασκ.3

🏡Σπίτι: ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών:

  • Βρίσκω τρία ισοδύναμα κλάσματα με μεγαλύτερους όρους: 4/6, 2/8
  • Βρίσκω τρία ισοδύναμα κλάσματα με μικρότερους όρους: 20/40, 32/48

Γλώσσα 12/12: Απρόσωπα ρήματα

Σήμερα μελετήσαμε μια ξεχωριστή κατηγορία ρημάτων, τα Απρόσωπα Ρήματα:

Έγιναν: Βιβλίο ασκήσεις σελ. 9-10 και ασκήσεις στο τετράδιο

🏡Σπίτι: 

  • Κάνω την παρακάτω άσκηση: ασκήσεις στα απρόσωπα
  • Κάνω χρονική αντικατάσταση στα παρακάτω ρήματα: συναντάμε, κρατάτε, μεταφέρουν, χρησιμοποιείται

Γεωγραφία 9/12: Νησιά του Αιγαίου (μέρος β’)

Σήμερα μελετήσαμε στον χάρτη τα νησιά του Αιγαίου, τα συμπληρώσαμε και τα ζωγραφίσαμε στη φωτοτυπία:

ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ α' μέρος ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ β' μέρος

Γλώσσα 9/12: Εγώ σε συναυλία;

Νέος τεύχος! Νέα ενότητα γεμάτη μουσική!

Σήμερα διαβάσαμε το κείμενο "Εγώ σε συναυλία;" σελ. 8-9 και λύσαμε τις ασκήσεις 1-2 σελ. 9-10.

Σπίτι:

  • Ανάγνωση το κείμενο.
  • Ορθογραφία την πρώτη παράγραφο "Οι μουσικοί.... συναυλία".
  • Τ.Ε. σελ. 56-57 ασκ. 4 (βρίσκω στο κείμενο τα ρήματα και τα υποκείμενά τους)

Μαθηματικά 9/12: Ισοδύναμα κλάσματα- Τι είναι; Πώς ελέγχουμε αν είναι ισοδύναμα;

Νέο μάθημα σήμερα και μελετήσαμε μια καινούρια (ή και όχι τόσο καινούρια) κατηγορία κλασμάτων:

Ισοδύναμα κλάσματα

Δύο ή περισσότερα κλάσματα που έχουν διαφορετικούς όρους, δηλαδή διαφορετικό αριθμητή & παρονομαστή, αλλά εκφράζουν την ίδια ποσότητα, λέγονται ισοδύναμα.

Πώς ελέγχω αν δύο κλάσματα είναι ισοδύναμα;

Κάνω "χιαστί γινόμενα": Πολλαπλασιάζω τον αριθμητή του ενός με τον παρονομαστή του άλλου. Αν τα δύο γινόμενα είναι ίσα, τότε τα κλάσματα είναι ισοδύναμα!

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 45 ασκ.1, Τ.Ε. ασκ. 1 σελ. 45 και ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών.

Σπίτι΅: ασκήσεις φωτοτυπίας

 

Μαθηματικά 8/12: Επανάληψη στους μεικτούς αριθμούς

Σήμερα κάναμε ένα "έκτακτο" μάθημα Μαθηματικών για να κάνουμε μια μικρή επανάληψη στους μεικτούς αριθμούς.

Έγιναν οι ασκήσεις της παρακάτω φωτοτυπίας: επαναληπτικές 13-15

Στο σπίτι ολοκληρώνουμε τις ασκήσεις της φωτοτυπίας.

Γλώσσα 8/12: Ανθολόγιο

Σήμερα διαβάσαμε ένα όμορφο κείμενο από το Ανθολόγιο "Το χαμογελαστό συννεφάκι" σελ. 253.

Επίσης, ξεκινήσαμε να μελετάμε τις όψεις μιας λέξης: τη γραμματική όψη και τη συντακτική όψη.

Συγκεκριμένα μιλήσαμε για το Ρήμα και το Υποκείμενο.

Για να βρούμε το υποκείμενο, εντοπίζουμε το ρήμα και μετά απαντούμε στην ερώτηση ποιος, ποια, ποιο, έκανε ή έπαθε κάτι.

Σπίτι:

  • Ανάγνωση το κείμενο στο Ανθολόγιο.
  • Ορθογραφία την προτελευταία παράγραφο "Ένα χαμογελαστό ....ελληνικό"
  • Την άσκηση της φωτοτυπίας: συντακτική όψη-ρήμα, υποκείμενο