English

Αλγοριθμική Ε΄και Στ’

Πηγή: ΑΡΧΕΙΑ ΙΕΠ

ΤΑΞΗ Ε΄ (Όλες οι οδηγίες)

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

 διακρίνουν την έννοια της περιγραφής (ορισμός και δεδομένα) από την επίλυση ενός προβλήματος (αλγόριθμος)
 αποσυνθέτουν ένα πρόβλημα σε απλούστερα, τα οποία μπορούν να επιλυθούν με συγκεκριμένα βήματα, και χαράσσουν στρατηγικές επίλυσης
 γενικεύουν λύσεις σε κατηγορίες προβλημάτων
 χρησιμοποιούν μεταβλητές στους αλγορίθμους τους
 διατυπώνουν σύνθετες λογικές εκφράσεις (αξιοποιούν λογικούς τελεστές) και προβλέπουν το αποτέλεσμά τους
 επιλέγουν την κατάλληλη δομή ελέγχου στους αλγορίθμους που συντάσσουν
 συγκρίνουν εναλλακτικούς αλγορίθμους που έχουν αναπτυχθεί για το ίδιο πρόβλημα

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

μελετούν ένα πρόβλημα (π.χ. κρυπτογράφηση κειμένου με τον αλγόριθμο του Καίσαρα). Αναλύουν και
χαράσσουν τα βήματα επίλυσης, υποβάλλουν ερωτήματα και σχεδιάζουν εναλλακτικά μονοπάτια,
προβληματίζονται για την αντιμετώπιση όλων των καταστάσεων και γενικεύουν τις λύσεις τους
 αναλύουν κάποιο πρόβλημα και εξετάζουν κριτήρια, όπως πόσες περιπτώσεις πρέπει να διερευνηθούν για την επίλυσή του, αν τα βήματα είναι γνωστά ή όχι κ.ά. Παρουσιάζουν τις λύσεις τους στην ολομέλεια και τις
συγκρίνουν με εκείνες των συμμαθητών/-τριών τους

https://studio.code.org/s/frequency_analysis/lessons/1/levels/1?lang=el-GR

 

ΤΑΞΗ ΣΤ' (Όλες οι οδηγίες)

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

διαχωρίζουν κατηγορίες  προβλημάτων που επιδέχονται αλγοριθμική επίλυση με άλλα που δεν επιλύονται αλγοριθμικά
 τεκμηριώνουν τις επιλογές που κάνουν κατά την αλγοριθμική επίλυση ενός προβλήματος
 εντάσσουν σύνθετες λογικές εκφράσεις με χρήση σταθερών τιμών και μεταβλητών στους αλγορίθμους που
σχεδιάζουν
 επιλέγουν μεταξύ εναλλακτικών λύσεων ενός προβλήματος και τεκμηριώνουν την επιλογή τους

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

 αναλύουν προβλήματα (της καθημερινής ζωής ή επιλογής του/της εκπαιδευτικού) και απαντούν στο βασικό
ερώτημα: αν η επίλυσή τους προκύπτει από μια ακολουθία συγκεκριμένων βημάτων ή όχι (π.χ. επιλογή
προορισμού εκδρομής, παιχνίδι «Μάντεψε τον αριθμό»)
 διατυπώνουν σύνθετες λογικές εκφράσεις που συνδυάζουν περισσότερες από μία συνθήκες και
αξιοποιούν τους σχετικούς λογικούς τελεστές σύζευξης και διάζευξης. Παρουσιάζουν τις λύσεις τους στην
ολομέλεια, τις συγκρίνουν με εκείνες των συμμαθητών/- τριών τους και αιτιολογούν την καταλληλότητα της
επιλογής τους