English
Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκε στο σχολικό έτος 2024-25 από τους εκπαιδευτικούς ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΖΕΤΗ ΠΕ86-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και ΑΝΝΑ ΚΥΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ με το τμήμα ΣΤ1….(διάρκεια 3 μήνες)
Οι μαθητές του τμήματος ΣΤ1 το ζήτησαν… Και εμείς ξεκινήσαμε ένα ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΌ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ – ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ πρόγραμμα με τίτλο “ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΌ” για να δημιουργήσουν το δικό τους περιοδικό:
  • Πρότειναν ένα όνομα για το περιοδικό τους και ψήφισαν πιο προτιμούν … ST1 ON TOP (δείτε το περιοδικό εδώ)
  • Δημιουργήσαν λογότυπο και ψήφισαν για να διαλέξουν το λογότυπο του ST1 ON TOP. (Δημιουργία λογότυπων στη ζωγραφική).
  • Δημιουργήσαμε το περιοδικό τους στο SCHOOL PRESS και τους κάλεσα να λάβουν ρόλο συντάκτη.
  • Επέλεξαν ποιοι θα αναλάβουν ρόλο αρχισυντάκτη.
  • Βρήκαν και πάλι τους λογαριασμούς τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για να συνδεθούν στο WEBMAIL.SCH.GR.
  • Έμαθαν να διαβάζουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και να αποδεχτούν την πρόσκληση για να συνδεθούν στο SCHOOL PRESS (χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).
  • Παράλληλα, άρχισαν να συντάσσουν τα άρθρα τους για θέματα της επιλογής τους. Κάποια αφορούσαν δράσεις τους σχολείου, εργασίες που αναλαμβάνουν στην τάξη τους στο τέλος κάθε ενότητας, διαδικαστικά θέματα του περιοδικού κ.α. συλλέγοντας πληροφορίες, φωτογραφίζοντας, αναζητώντας πληροφορίες από το διαδίκτυο (Αναζήτηση στο διαδίκτυο, επεξεργασία κειμένου).
  • Θέλησαν να πάρουν συνέντευξη από την κα Γιώτα Λαμπροπούλου υπεύθυνη για τις δράσεις περί ΦΙΛΑΘΛΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, αλλά τελικά τους πήρε συνέντευξη η κα Γιώτα και την απομαγνητοφώνησαν για να γράψουν το άρθρο τους (Μικροί δημοσιογράφοι).
  • Δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην καταγραφή των πηγών (για εικόνες και κείμενα) που χρησιμοποίησαν για να τα αναφέρουν  στο τέλος κάθε άρθρου (Πνευματικά δικαιώματα και η σημασία της αναφοράς των πηγών).
  • Συνδέθηκαν στο SCHOOL PRESS και άρχισαν να ανεβάζουν τα άρθρα τους (Χρήση διαδικτυακής πλατφόρμας με μαθητικό λογαριασμό του ΠΣΔ).
  • Οι αρχισυντάκτες επιμελήθηκαν  την διόρθωση των άρθρων.
  • Με την δημοσίευση του περιοδικού ακολούθησε 2ος κύκλος διορθώσεων (Δημιουργία και τελειοποίηση τελικού προϊόντος)https://schoolpress.sch.gr/st1ontop/
  • Μεγάλη συζήτηση έγινε για το χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρωθούν οι εργασίες καθότι αρκετές φορές αναγκάστηκαν να θυσιάσουν χρόνο από το μάθημα της γυμναστικής. (Διαχείριση χρόνου, κατανόηση της χρονοβόρας και επίπονης διαδικασίας για την παραγωγή ολοκληρωμένου έργου).
  • Σχολιασμός των άρθρων (συζήτηση για το είδος των σχολίων, τη σημασία  της διατύπωσης των σχολίων σε διαδικτυακές εφαρμογές αλλά και σε διαδικτυακές ομάδες και τις συνέπειές που μπορούν να επιφέρουν, την ανάγκη τα αρνητικά σχόλια να είναι αιτιολογημένα με επιχειρήματα).
  • Μαθητές ανέλαβαν να παρουσιάσουν το περιοδικό τους σε όλα τα τμήματα του σχολείου… Από τάξη σε τάξη … μαθαίνοντας να παρουσιάζουν το έργο τους, να το διαφημίζουν/προωθούν ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστό.
  • Στο μάθημα Τ.Π.Ε., μαθητές αρκετών τμημάτων του σχολείου αναζήτησαν το περιοδικό στο διαδίκτυο, διάβασαν άρθρα και τα σχολίασαν χρησιμοποιώντας σαν αναγνωριστικό τα μεγαλύτερα τουλάχιστον το μαθητικό τους email.( (συζήτηση για το είδος των σχολίων, τη σημασία  της διατύπωσης των σχολίων σε διαδικτυακές εφαρμογές αλλά και σε διαδικτυακές ομάδες και τις συνέπειές που μπορούν να επιφέρουν, την ανάγκη τα αρνητικά σχόλια να είναι αιτιολογημένα με επιχειρήματα).

 

Υπήρξε μια σημαντική εμπειρία για τα παιδιά που ως ενεργοί πολίτες ανέλαβαν όλες τις πτυχές της δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού περιοδικού.