English

Ένα ταξίδι μαγικό, με ένα βιβλίο οδηγό “- 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς

Το καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τίτλο "Ένα ταξίδι μαγικό, με ένα βιβλίο οδηγό " υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2022-2023 στο τμήμα 2 του νηπιαγωγείου μας. Σκοπός του προγράμματος ήταν η εξοικείωση των παιδιών με το βιβλίο και η σταδιακή ενδυνάμωση του πνεύματος φιλαναγνωσίας. Στο βίντεο παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της 5μηνης εφαρμογής του.

Καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία του προγράμματος υπήρξε η ανάπτυξη συνεργασίας με τους γονείς οι οποίοι αποτέλεσαν ενεργά μέλη του προγράμματος για την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων.  Μέσα από ποικίλες παιγνιώδεις δραστηριότητες ενισχύθηκε η εδραίωση μιας φιλικής σχέσης  των παιδιών με το βιβλίο, δραστηριοποιήθηκε η φαντασία και η δημιουργικότητα τους, εμπλουτίστηκε η γλωσσική έκφραση και η αφηγηματική ικανότητα τους  και παράλληλα αναδείχθηκε ο καθοριστικός ρόλος της οικογένειας στην εδραίωση ενός ισχυρού δεσμού ανάμεσα στο παιδί και το βιβλίο.

“Τα βιβλία ταξιδεύουν. Όλοι ένας κόσμος”- 97ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Το σχολικό έτος  2022-23 το 97ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης με υπεύθυνη εκπαιδευτικό της  κ. Χατζηλεοντίου Δέσποινα αξιοποιώντας τη βαλίτσα "όλοι ένα κόσμος" του προγράμματος "βιβλία σε ρόδες" αλλά και συνεργαζόμενο με διάφορους  φορείς όπως ΠΙΟΠ,  library4all, Ονειροβάτες υλοποίησε ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας & ίσων ευκαιριών για όλους τους μαθητές. Απολαύστε τις δράσεις που υλοποίησαν μέσα από την παρακάτω παρουσίαση

 

7ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός «Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον» – 87ο Δ.Σ. Θεσ/νίκης

Το σχολικό έτος 2022-23 το Δ2 τμήμα του 87ου Δ.Σ. Θεσ/νίκης διακρίθηκε στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό «Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον» παίρνοντας παίρνοντας το 1ο βραβείο στην κατηγορία Πρωτοβάθμια/Δημοτικά – project !!! Ο τίτλος του  προγράμματος που  υλοποίησε είναι "Από τον Πόντο στη Θεσσαλονίκη... Ξεριζωμός, προσφυγιά...100 χρόνια μνήμης".

Το project πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου πολιτιστικού προγράμματος για τον Πόντο, σχέδιο του οποίου υποβλήθηκε στην υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ/νσης Π.Ε. Ανατ. Θεσ/νίκης, ενώ παράλληλα συνδέθηκε και με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα με τη θεματική ενότητα που αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Αφόρμηση για την ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα αποτέλεσε η συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, καθώς και το ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί μία από τις πόλεις που υποδέχτηκε μεγάλο αριθμό προσφύγων, γεγονός που συνέβαλε τόσο στον μετασχηματισμό της πόλης και την αστική της ανάπτυξη, όσο και στην αποτύπωσή της ως «προσφυγούπολης» στο συλλογικό φαντασιακό.
Κύριος στόχος ήταν οι μαθητές/τριες  να έρθουν σε επαφή με τον ποντιακό πολιτισμό, να ενημερωθούν σχετικά με τη Μικρασιατική Καταστροφή, την ανταλλαγή των πληθυσμών, την έλευση των Ποντίων προσφύγων και την εγκατάστασή τους στη Θεσσαλονίκη μετά το 1923, τους προσφυγικούς συνοικισμούς, την πολιτισμική τους ταυτότητα, αλλά και να προσεγγίσουν το παρελθόν και την ιστορία μέσα από αρχειακό υλικό.
Τα  βίντεο για λόγους προσωπικών δεδομένων δεν είναι διαθέσιμα στην παρούσα ανάρτηση. Ωστόσο, εμπεριέχονται αποσπάσματα ηχητικών ντοκουμέντων. Δείτε το audio book εδώ 

Μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι των παιδιών πατώντας εδώ.

Δείτε και σχετική ανάρτηση του σχολείου εδώ.

 

«Ζωντανεύοντας τα Παιχνίδια της Μικράς Ασίας »

Το πρόγραμμα «Ζωντανεύοντας τα Παιχνίδια της Μικράς Ασίας »  υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2021-2022 στο 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς με υπεύθυνες τις  εκπαιδευτικούς Γκασδόγκα Ευαγγελία και Χαραλάμπους Πασχαλίνα.

Το 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς βρίσκεται σε μία περιοχή που αποτέλεσε ένα από τα πρώτα σημεία των ξεριζωμένων πληθυσμών. Η Καλαμαριά έφερε και πάλι την προσφυγική μνήμη στο προσκήνιο με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Το νηπιαγωγείο συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παιχνίδια της Μικράς Ασίας » της Αντιδημαρχίας Παιδείας Αθλητισμού Νεολαίας & Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Καλαμαριάς που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με αφορμή την Επέτειο Μνήμης 100 χρόνων και σκοπό είχε την εκμάθηση και την εκπαίδευση των παιδιών στα παραδοσιακά παιχνίδια και την εξοικείωσή τους μ’ αυτά. Τα παραδοσιακά παιχνίδια αποτελούν ένα πυλώνα παράδοσης που μας συνδέει με το τότε και δεν πρέπει να τα ξεχνάμε, καθώς η απλότητα με την οποία προσεγγίζουμε το παιδί, τους δίνει μοναδική θέση στην καρδιά των μικρών και των μεγάλων. Αντλώντας έμπνευση από το υλικό που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό, από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης,  οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου πραγματοποιήσανε μαζί με τα παιδιά, και συνταξιδιώτες τις οικογένειές τους, ένα ταξίδι στο χρόνο μέσα από το οποίο αναζήτησαν την καταγωγή τους, έπαιξαν παλιά παιχνίδια της εποχής, έμαθαν λαχνίσματα, γλωσσοδέτες, τραγούδια και κατασκεύασαν τα παιχνίδια της εποχής με απλά υλικά. Η ολοκλήρωση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε με την διοργάνωση εκδήλωσης όπου παρουσιάστηκε θεατρικό δρώμενο από τα παιδιά και πολλά παιχνίδια τα οποία έπαιξαν τα παιδιά αλλά και οι οικογένειες τους. Επιπλέον οργανώθηκε εκθεσιακός χώρος όπου εκτέθηκαν οι δημιουργίες των παιδιών. Μέσα από το πρόγραμμα δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά και στις οικογένειες τους να πραγματοποιήσουν τη δική τους ξεχωριστή ιστορική αναδρομή στις ρίζες τους, να ξαναζωντανέψουν και να ψυχαγωγηθούν μέσα από την παράδοση των παιδικών παιχνιδιών.

Για να δείτε όλο το πρόγραμμα μπορείτε να ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμό.

Ζωντανεύοντας τα Παιχνίδια της Μικράς Ασίας.

Ψηφιακό Επιτραπέζιο 1821

Η εκπαιδευτικός Αρχοντή Νίνα δημιούργησε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για την επανάσταση του 1821 αξιοποιώντας την εφαρμογή genially το οποίο είναι διαθέσιμο εδώ.

 

Δίκτυο Ξεναγοί σε δράση- Δημιουργία Online Χάρτη Θεσσαλονίκης

Κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2020-21 και 2021-22 στις Διευθύνσεις Π.Ε. & Δ.Ε. Αν. Θεσ/νίκης,  με  πρωτοβουλία των υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών θεμάτων πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική δράση- δίκτυο  «Ξεναγοί εξ αποστάσεως - Ξεναγοί σε δράση» που στόχος της ήταν η δημιουργία ενός online χάρτη όπου τα συμμετέχοντα σχολεία παρουσιάζουν ενδιαφέροντα σημεία της Θεσσαλονίκης αναρτώντας ένα σύντομο κείμενο, φωτογραφία και το αντίστοιχο ηχητικό.  Στη δράση – δίκτυο συμμετείχαν πολυάριθμα σχολεία με αποτέλεσμα στο χάρτη που δημιουργήθηκε να παρουσιάζονται πολλά ενδιαφέροντα σημεία της Θεσσαλονίκης. Ο χάρτης είναι διαθέσιμος εδώ και μπορεί να αξιοποιηθεί σε προγράμματα Τοπικής Ιστορίας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της παραπάνω δράσης ορισμένα σχολεία δημιούργησαν κι επιπλέον υλικό :

Δημιουργία μουσείου Προϊστορίας – της εποχής του Λίθου και του Χαλκού 101ο Δ. Σ. Θεσ/νίκης

Το σχολικό έτος 2021-22 στο πλαίσιο των Εργαστήριων Δεξιοτήτων και σε συνδυασμό με το μάθημα της Ιστορίας της Γ’ δημοτικού οι μαθητές/τριες του τμήματος Γ1 του 101ου Δ. Σ. Θεσ/νίκης, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κας Λέκκα Αναστασίας, δημιούργησαν με δικές τους κατασκευές ένα Μουσείο Προϊστορίας - της εποχής του Λίθου και του Χαλκού. Το μουσείο περιελάμβανε βραχογραφίες, εργαλεία, τόξα, αγκίστρια, κυκλαδικά ειδώλια, τοιχογραφίες του Μινωικού πολιτισμού, την προσωπίδα του "Αγαμέμνονα", τον διπλό πέλεκυ, τον δίσκο της Φαιστού καθώς και τα ονόματα των μαθητών γραμμένα σε Γραμμική γραφή Β, με τη βοήθεια της εφαρμογής του Αρχαιολογικού Μουσείου Θηβών.(Βλ. Ιστοσελίδα 101ου Δ.Σ. Θεσ/νίκης).
Επίσης οι μαθητές/τριες του τμήματος Γ1 προσκάλεσαν τα υπόλοιπα τμήματα τους σχολείου  στο μουσείο τους και τους ξενάγησαν.

Δείτε φωτογραφίες από το μουσείο κι ακούστε τις ξεναγήσεις(κάνοντας κλικ στους συνδέσμους).

“Μικροί Δημιουργοί – Μεγάλα Έργα ” – 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς

Το σχολικό έτος 2021-22 στο 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς υλοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς  Γκασδόγκα Ευαγγελία και  Χαραλάμπους Πασχαλίνα το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο “Μικροί Δημιουργοί – Μεγάλα Έργα ” . Σκοπός του προγράμματος ήταν μέσα από την ψυχαγωγία και τη δημιουργική ενασχόληση με την τέχνη, τα παιδιά να γνωρίσουν διάφορες τεχνικές ζωγραφικής και ζωγράφους. Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να διευρύνουν τη φαντασία και την παρατηρητικότητα τους, να εκφράσουν τη σκέψη και τα συναισθήματα τους, να καλλιεργήσουν και την καλαισθησία τους και να γνωρίσουν σημαντικούς ζωγράφους.

Απολαύστε το σχετικό βίντεο με τις δημιουργίες των παιδιών.

 

 

 

«Ανακαλύπτοντας τα μνημεία και τις  φυσικές ομορφιές στις γειτονιές της Άνω Πόλης στην Θεσσαλονίκη» 50ο Δ.Σ. Θεσ/νίκης

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του 50ο Δ. Σ. Θεσ/νίκης με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Καγιόγλου Φωτεινή και Μαρία Καρανταϊδου υλοποίησαν το πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας τα μνημεία και τις φυσικές ομορφιές στις γειτονιές της Άνω Πόλης στην Θεσσαλονίκη». Στο πλαίσιο του προγράμματος ζωγράφισαν και δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες με έμπνευση τα μνημεία της Άνω Πόλης και δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο. Απολαύστε τις δημιουργίες τους.

Οι ιστορίες διαθέσιμες κι εδώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ελάτε να γίνουμε ποιητές και συγγραφείς! Η Δημιουργική Γραφή στο Νηπιαγωγείο» 14ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

Το σχολικό έτος 2021-22   στο ολοήμερο τμήμα του 14ου Νηπιαγωγείου υλοποιήθηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις Παπαβασιλείου Χαρίκλεια και Παπανικολάου Ελευθερία. Κατά τη διάρκεια ου προγράμματος μέσα από μια σειρά δράσεων και δραστηριοτήτων οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με το βιβλίο ως αντικείμενο, εξοικειώθηκαν με τεχνικές αφήγησης, δημιούργησαν τη δική τους βιβλιοθήκη, δραματοποίησαν παραμύθια και ποιήματα έπαιξαν με αινίγματα και οδηγήθηκαν στη δημιουργική γραφή, μέσω της παραγωγής των δικών τους έργων, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. 

Ποιήματα που δημιούργησαν και μελοποίησαν τα παιδιά

Το Αεροπλάνο

Μικρό αεροπλάνο που σε κοιτώ 

Πάρε με μαζί σου στον ουρανό

Ταξίδι μακρινό στη Μαδαγασκάρη

Μια νύχτα με φεγγάρι.

Στο Δάσος

Μες στο δάσος τρα λα λα

Που περνούσαμε καλά

Παρά λίγο να το κόψουν

Κι από μέσα να μας διώξουν.

Αλλά εμείς όλοι μαζί

Τους κακούς τους διώξαμε

Και το δάσος σώσαμε!

 

…Τι είναι;

Αινίγματα που δημιούργησαν τα παιδιά

Μοιάζει με καπέλο,

αλλά καπέλο δεν είναι.

Μοιάζει με ομπρέλα, 

αλλά ομπρέλα δεν είναι.

                              Τι είναι;

Απάντηση: Το μανιτάρι

Απ. Μαριάννα 

Είναι όργανο, 

κάνει τοκ τοκ

και αγαπάει!

         Τι είναι;

Απάντηση: Η καρδιά  

Β. Παναγιώτης  

Τι είναι αγκαθωτό και τσιμπάει;

Απάντηση: Ο σκαντζόχοιρος

Β. Βαγγέλης

Την παίρνουμε στο Σχολείο 

και πολλές φορές στη βόλτα.

                                      Τι είναι;

Απάντηση: Η τσάντα

Β. Ανδρέας 

Τον έναν άνθρωπο 

Τον κάνει δύο.

                    Τι είναι;

Απάντηση: Ο καθρέφτης

Μπ. Μαριάννα 

Έχει πόδια, αλλά δεν είναι άνθρωπος, 

ούτε και ζώο είναι 

και το έχουμε στην τάξη. 

Απάντηση: Το τραπέζι

Μπ. Αλέξανδρος

Έχει χρωματιστά φτερά 

και πάει στα λουλούδια.

                              Τι είναι;

Απάντηση: Η πεταλούδα

Ε. Λούκα

Στο έδαφος είναι με ρίγες 

και κάποιος με φτερά

πάνω του τριγυρνά!

                      Τι είναι;

Απάντηση: Το λουλούδι

Ζ. Όλγα

Παίζω σε αυτήν, 

είναι στο πάρκο

και έχει σκάλες.

              Τι είναι;

Απάντηση: Η τσουλήθρα

Λ. Ελένη

Σε πολλά χρώματα βγαίνω

και μπορείς να με φουσκώσεις,

ένα μεγάλο μπαμ θα κάνω,

αν με σπάσεις.

                                         Τι είμαι;

Απάντηση: Το μπαλόνι

Λ. Τέα

Το τρώμε το καλοκαίρι

και είναι γλυκό.

                           Τι είναι;

Απάντηση: Το παγωτό

Ν. Παύλος

Έχει τέσσερα πόδια, αλλά ζώο δεν είναι.

Τι είναι;

Απάντηση: Η καρέκλα

Σ. Κατερίνα

Είναι κίτρινη και γλυκιά.

Τι είναι;

Απάντηση: Η μπανάνα

Στ.- Καρ. Μαρία 

Είναι κάτι που το τρώμε 

και είναι μαλακό και γλυκό.

Τι είναι;

Απάντηση: Το παγωτό

Ο. Χριστίνα

Έρχεται το βράδυ κι έχει φτερά!

                                             Τι είναι;

Απάντηση: Η νεράιδα των δοντιών

Τ. Χαριάννα

Είναι πράσινος,

έχει μεγάλα δόντια,

μεγάλα νύχια,

κι έχει εξαφανιστεί.

                      Τι είναι;

Απάντηση: Ο δεινόσαυρος

Φ. Φίλιππος

Όλοι μ’ ένα βιβλίο αγκαλιά & το ταξίδι ξεκινά – 97ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Το σχολικό έτος 2021-22 εκπαιδευτικός  Δεσποινα Χατζηλεοντίου με τους/τις  μαθητές/τριες του 2ου τμήματος του 97ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης υλοποίησαν το πρόγραμμα "Όλοι μ’ ένα βιβλίο αγκαλιά & το ταξίδι ξεκινά".

Δείτε το παραγόμενο υλικό, τα βιβλία & τα πολυτροπικά κείμενα που δημιουργήσαν στο παρακάτω  βίντεο:

Βιβλία σε ρόδες- 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας 1ο Απογευματινό

Τα Βιβλία σε Ρόδες φιλοξενήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας και είχαν θέμα το "Παιχνίδι"

Στην παρουσίαση που ακολουθεί θα δείτε ενδεικτικές δράσεις που υλοποιήθηκαν με τα παιδιά!

https://docs.google.com/presentation/d/1SJdZb-KDMQ4d-iBObBIkrnmqq0WQiyfXr3qsUwFkH_4/edit?usp=sharing

Βιβλία σε ρόδες – Συναισθήματα 97ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ στο 97ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

"ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ"

Μια μέρα από το ανοιχτό παράθυρο μπήκε στην τάξη μας ένα μήνυμα:

"Φτάσαμε στο σχολείο σας. Ελάτε να μας ανακαλύψετε!"

Σε λίγο στην αυλή του σχολείου τα παιδιά βρίσκουν μια βαλίτσα με ρόδες & το ταξίδι αρχίζει...

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ 2021

 

 

1821-2021 “200 χρόνια από την επανάσταση ένα ταξίδι στα χρόνια του αγώνα”

Οι εκπαιδευτικοί Κελεσίδης Ευάγγελος και Κώστα Κουνελάκης και η Αντωνία Χαρτοφύλακα δημιούργησαν ένα περιπετειώδες και πρωτότυπο παιχνίδι μέσω του οποίου το παιδί ανακαλεί γνώσεις σε σχέση με την ιστορική περίοδο του αγώνα, ασκεί ποικίλες δεξιότητες και ψυχαγωγείται. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα https://play.mysch.gr/200/ .

Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα του παιχνιδιού.

Ταίριαξε τη σωστή φθινοπωρινή εικόνα

Ένα memory για το φθινόπωρο δημιουργημένο με την εφαρμογή learning apps

https://learningapps.org/watch?v=p3cdkk2dk21

ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ; Το παιχνίδι διαχρονικά, μουσικοκινητικά, εικαστικά, θεατρικά . 73ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το σχολικό έτος 2020-21 η Νηπιαγωγός Χαρίκλεια Παπαβασιλείου υλοποίησε με τους/τις μαθητές/τριες στο ολοήμερο τμήμα του 73ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης το πολιτιστικό πρόγραμμα "ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ; Το παιχνίδι διαχρονικά, μουσικοκινητικά, εικαστικά, θεατρικά". Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά γνώρισαν διαφόρων ειδών παιχνίδια και την εξέλιξη των παιχνιδιών στην πορεία του χρόνου. Στη συνέχεια έφτιαξαν τα δικά τους παιχνίδια.  Δείτε τα στην παρακάτω παρουσίαση.

“Παίζω με τα παραμύθια” 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας

Στο 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας , το σχολικό έτος 2020-21, η εκπαιδευτικός Ζησοπούλου Αθηνά , μαζί με τους/τις μαθητές/τριές της υλοποίησε το πολιτιστικό πρόγραμμα "Παίζω με τα παραμύθια". Το πρόγραμμα είχε ως στόχο την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, την εξοικείωση δηλαδή του μικρού μαθητή με το βιβλίο και τη σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με το λογοτεχνικό βιβλίο. Στην παρακάτω παρουσίαση η εκπαιδευτικός κα Αθηνά Ζησοπούλου μας αναλύει τους στόχους, τις επιδιώξεις και τη μεθοδολογία του προγράμματος, τις ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν και την μέθοδο αξιολόγησης που ακολουθήθηκε.

Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη κι εδώ.

‘Περπατώντας στην Επανάσταση στη Μακεδονία του 1822″ 3ο Δ. Σ. Πυλαίας

Στο 3ο Δ. Σ. Πυλαίας το σχολικό έτος 2020-21 με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 υλοποιήθηκε Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο: 'Περπατώντας στην Επανάσταση στη Μακεδονία του 1822".  Στο πλαίσιο του προγράμματος δημιουργήθηκε η η ταινία "Περπατώντας στην Επανάσταση στη Μακεδονία του 1822"από το Στ3 του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πυλαίας στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.

Στιγμές Μυθολογίας 1ο Δ. Σ. Τριανδρίας

Οι μαθητές/τριες του Γ1 του 1ου Δ. Σ. Τριανδρίας με υπεύθυνη την δασκάλα τους κυρία Μαυρομάτη Μαρία υλοποίησαν το σχολικό έτος 2020-21  το Πολιτιστικό πρόγραμμα "Στιγμές Μυθολογίας". Στο πλαίσιο του προγράμματος  έγραψαν χαϊκού για τους θεούς του Ολύμπου, τον 13ο άθλο του Ηρακλή, φράσεις που έμειναν στην Ιστορία και τι σημαίνουν, πήραν συνέντευξη από τους συναρπαστικούς ήρωες, δημιούργησαν την αλφαβήτα της μυθολογίας και ζωγράφισαν σχετικά ό,τι τους εντυπωσίασε κ.α.. Επισκεφτείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες και δείτε τις δημιουργίες τους στα ψηφιακά βιβλία που δημιούργησαν https://www.flipsnack.com/ksemamavromma/2.html  &     https://www.flipsnack.com/ksemamavromma/--ui2v0fj7t9.html

3D Virtual ξενάγηση στην Ακρόπολη – Αποφοίτηση ΣΤ τάξης 2021 (Assasins Creed Discovery Tour)

Στα πλαίσια της εξ αποστάσεως αποφοίτησης της ΣΤ τάξης, οι μαθητές μετέφρασαν με την καθηγήτρια των Αγγλικών κ Ξένια Σαμαρίνη και ηχογράφησαν με την καθηγήτρια Μουσικής κ. Τσαλίκη Μαρία τα πρωτότυπα κείμενα της ενότητας «Ακρόπολη» της εφαρμογής Assasins Creed Discovery Tour.

Έπειτα, στο μάθημα της Πληροφορικής αφού επεξεργαστήκαμε φωτογραφίες των παιδιών και ηχογραφημένα κείμενα και τραγούδια της χορωδίας, συνθέσαμε με το ελεύθερο λογισμικό Openshot το παρακάτω video με το οποίο οι μαθητές μας ξεναγούν στον ιερό τόπο της Αρχαίας Ακρόπολης.

 

Από το τελικό video έχουν αφαιρεθεί τα πρόσωπα των μαθητών και ένα κομμάτι από τη χορωδία (1:45 μέρχρι 2:15)

Το ταξίδι αρχίζει με videoscribe

Animated story από μαθητές του 40ου Δ.Σ. Θεσσαλονίκης το σχολικό έτος 2018-19 στην έναρξη του Erasmus+ 2018. Συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα "Return to Our Origins Through Sharing" (R.O.O.T.S) ήταν: Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Σλοβενία, Πολωνία, Φινλανδία. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν το whiteboard video maker "videoscribe"

Σταφύλι και κρασί στο kizoa

Οι μαθητές της Δ  τάξης του 40ου Δ.Σ. Θεσσαλονίκης τη σχολική χρονιά 2019-20, στα πλαίσια του Erasmus2018, βρήκαν με τη δασκάλα τους πίνακες ζωγραφικής από το διαδίκτυο με θέμα το κρασί και το σταφύλι για να αναδείξουν τη διαχρονική αξία τους στην παράδοση του τόπου μας. Σε ώρες εικαστικών εμπνεύστηκαν από τους πίνακες και δημιούργησαν δικούς τους. Με την βοήθεια της Διευθύντριας οι πίνακες ζωντάνεψαν μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής  kizoa.com.

 

“Ταξίδι στον χρόνο & στην ιστορία με τον Καραγκιόζη”

Το 2ο τμήμα του νηπιαγωγείου μας στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Θεμάτων των Σχολικών Δραστηριοτήτων της Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης για το σχολικό έτος 2020-21 υλοποίησε το πρόγραμμα

«Ταξίδι στο χρόνο & στην Ιστορία με τον Καραγκιόζη».

Τη φετινή χρονιά με αφορμή τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης επιλέξαμε τον Καραγκιόζη ως σημαντικό εκπρόσωπο της λαϊκής μας παράδοσης και συνδετικό κρίκο με το παρελθόν για να ταξιδέψουμε στο χρόνο και να προσεγγίσουμε τα ιστορικά γεγονότα και την ατμόσφαιρα της εποχής.

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου μας, υπό την καθοδήγηση της νηπιαγωγού Χατζηλεοντίου Δέσποινας,  προετοιμάστηκε για τη δραματοποίηση του αυτοσχέδιου έργου: "Μάθημα ιστορίας – οι ήρωες του 1821″ με την εφαρμογή eShadow. H εφαρμογή(app) eShadow είναι μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή του παραδοσιακού Θεάτρου Σκιών. Αναπτύσσεται από το Εργαστήριο Διανεμημμένων Πληροφοριακών Συστημάτων/ Εφαρμογών Πολυμέσων, τμήματος ΗΜΜΥ, Πολυτεχνείου Κρήτης. Παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας ψηφιακών παραστάσεων, καταγραφής, διαμοιρασμού & παρακολούθησής μέσω του Διαδικτύου. Στόχος του να αποτελέσει εργαλείο δημιουργικής έκφρασης/μάθησης και να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παραστάσεων διαφόρων θεμάτων & την εκμάθηση βασικών εννοιών μαθηματικών /πληροφορικής. Στο πλαίσιο αυτού του έργου οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας Εκπαίδευσης χρησιμοποίησαν το app για να δημιουργήσουν ψηφιακές ιστορίες με τους μαθητές τους & οι μαθητές του 5ου εσπερινού ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης υποστήριξαν τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας σε τεχνικά θέματα κατά την διαδικασία δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών. Η συνεργασία αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning.

"Μάθημα ιστορίας – οι ήρωες του 1821″

https://video.sch.gr/asset/detail/g4lrFbVEIGJFPglJicr4igfK

Άσυλο… ένας αιώνας Ιστορία! 33ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης-Άσυλο του Παιδιού. (2020-2021).

Το Άσυλο του Παιδιού συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Οι μαθητές και μαθήτριες της Δ2 τάξης, του 33ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης-Άσυλο του Παιδιού, αφηγούνται την ιστορία του και καταθέτουν την προσωπική τους άποψη.
2ο Βραβείο στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους "Cinema… διάβασες;;"

 

Καλή προβολή!!

“Να ‘τανε το ’21” μέσα από την σχολική εφημερίδα του Ιδ. Δημ. Σχολείου της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης

Το φετινό φύλλο της σχολικής μας εφημερίδας «Η Μαγεία της Μάθησης» αφιερώθηκε στην ελληνική επανάσταση στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης του 1821.

Τα θέματα ποικίλα και άκρως ενδιαφέροντα, με τα οποία οι μικροί μας αρθρογράφοι προσέγγισαν την ελληνική επανάσταση από διάφορες πλευρές, εκπονώντας κάποια έρευνα ή αφήνοντας τη φαντασία τους να τους ταξιδέψει κι άλλες φορές επιστρατεύοντας τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες.

Ακολουθώντας, λοιπόν, ένα διαφορετικό μονοπάτι, αυτό της δημοσιογραφίας, τα παιδιά όλων των ηλικιών, από αυτά του παιδικού σταθμού μέχρι εκείνα της Στ’ τάξης του δημοτικού, έμαθαν γι’ αυτά τα τόσο σημαντικά γεγονότα και πρόσωπα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ιστορία του ελληνικού κράτους και παράλληλα εξασκήθηκαν στη συγγραφή διαφόρων κειμενικών ειδών και διασκέδασαν.

https://www.jct.gr/flipbook_bl/

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός

για την έκδοση της εφημερίδα,

«Η Μαγεία της Μάθησης»

Αγγελική Λιάπη

Codeweek – Όταν ο Sammy γνώρισε τη BeeBot! – 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ΑΠΘ

Τα τμήματα του 2ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου συμμετέχουν στην #codeweek με το Codedance στα πλαίσια του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων "Όταν ο Sammy γνώρισε τη BeeBot!" (Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικό) με τις εκπαιδευτικούς Σοφία Χατζηγεωργιάδου ΠΕ60, Βασιλική Αλεξίου ΠΕ60, Χρηστίνα Μποτέλη ΠΕ60.50.

Tμήμα 1: Η BeeΒot προγραμματίστηκε και χορεύει https://drive.google.com/file/d/1xHqxovFwcSdY4jYvCQbCGlVOJKfOrhx4/view?usp=sharing

Tμήμα 2: Όλοι μαζί χορεύουμε το μοτίβο των κινήσεων του #codedance https://drive.google.com/file/d/1fcKkrjkzQ4PeunUWCouDX--YyW4c0lDb/view?usp=sharing

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο στο 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ΑΠΘ

Στα πλαίσια του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων ";Όταν ο Sammy γνώρισε τη BeeBot!" (Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικό) και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Θεματικός Κύκλος "Ενεργός πολίτης" τα παιδιά του 2ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου (ενταγμένο στο ΑΠΘ) με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Σοφίας Χατζηγεωργιάδου ΠΕ60, Βασιλικής Αλεξίου ΠΕ60, Χρηστίνας Μποτέλη ΠΕ60.50 ετοίμασαν το παρακάτω βίντεο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

 

https://youtu.be/4z-8URoI9PU

Το εκπαιδευτικό σενάριο της συγκεκριμένης δράσης με το σύνολο των υλοποιημένων δραστηριοτήτων πραγματοποιήθηκε με σύγχρονη ΕξαΕ στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου και παρουσιάστηκε στο 1ο TeachMeet του Προγράμματος Μαθαίνουμε Ψηφιακά, Διδάσκουμε Ψηφιακά - Α'βάθμια του Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) - European SchoolNet (EUN). Επισυνάπτεται η σχετική παρουσίαση

Sofia Chatzigeorgiadou_fin

«Ταξίδι πάμε στην Ιστορία, στο ’21, στον αγώνα για την Ελευθερία».

Πρόκειται για ένα πολιτιστικό πρόγραμμα που ξεκίνησε στο Nηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής Θεσσαλονίκης και είχε ως στόχο να γνωρίσουν τα νήπια τους Ήρωες του 1821 καθώς και τον λόγο που ξεκίνησε η Επανάσταση. Φέτος που συμπληρώθηκαν διακόσια χρόνια από την Επανάσταση του 1821 ήταν η καλύτερη στιγμή για να πραγματοποιηθεί το πρόγραμμά μας.
Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας από τα χρόνια τα Βυζαντινά. Φτάσαμε στην Επανάσταση του 1821 και γνωρίσαμε τους ήρωες και τις ηρωίδες, όπως και πράγματα από την καθημερινότητά τους. Είδαμε τα ρολόγια τσέπης των αγωνιστών, τα όπλα τους, τα σπίτια τους, τα ενδύματά τους. Ακούσαμε τα μουσικά όργανα που έπαιζαν κάποιοι αγωνιστές και μάθαμε τραγούδια για το 1821. Γεμίσαμε περηφάνια και αγαπήσαμε όλες τις ιστορίες που διαβάσαμε. Όλα θα τα παρουσιάζαμε σε μια έκθεση για τους γονείς των νηπίων όπως και για τα παιδιά και τους δασκάλους του Δημοτικού Σχολείου, με το οποίο συστεγαζόμαστε. Όμως εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών φτιάξαμε ένα padlet και στείλαμε το link στους γονείς των νηπίων για να δουν τα έργα των παιδιών τους. Με μεγάλη μας χαρά το μοιραζόμαστε με όλους εσάς! https://padlet.com/parittsiakala/8o2zm64tcsvqj9js

 

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

       Δύο αιώνες συμπληρώνονται φέτος  από τότε που γενναίοι και σπουδαίοι άνθρωποι, πολέμησαν για το όνειρο μίας ελεύθερης Ελλάδας. Τους χρωστάμε τη λευτεριά μας, την ανεξαρτησία μας, την ύπαρξή μας!  Με την παρακάτω εργασία,  ξεφεύγοντας από τα πλαίσια του σχολικού βιβλίου,  προσεγγίσαμε με τους μαθητές μου, την Ελληνική Επανάσταση μέσα από τη ζωγραφική, την ποίηση και τη μουσική.

Καλή περιήγηση!

Η δασκάλα του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς

Μοντεσάντου Ευφροσύνη

 

 

 

Πινακοθήκη Επανάστασης – Εκπαιδευτικό υλικό Ψηφιακού Αρσακείου

Με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση δημιουργήθηκε από την κ. Αθηνά Μακροπόδη Συντονίστρια Ελληνικής Γλώσσας των Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων και τον κ. Συνόδιο Αβδημιώτη, Υποδιευθυντή του Αρσακείου Δημοτικού Θεσ/νίκης και μέλος της ομάδας Υποστήριξης Ψηφιακού Αρσακείου  «Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ», ένα ιδιαίτερα πλούσιο εκπαιδευτικό παιχνίδι όπου, με εφαλτήριο πίνακες ζωγραφικής, προσεγγίζεται η ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Οι πίνακες είναι χωρισμένοι σε ενότητες και κάθε πίνακας συνοδεύεται από πληροφοριακό υλικό (αρχειακό, οπτικοακουστικό υλικό, χάρτες, λογοτεχνικά κείμενα κ.ά.) Στο τέλος της παρουσίασης του υλικού κάθε πίνακα υπάρχει ένα κουίζ όπου ο/η μαθητής/τρια μπορεί να ελέγξει τις γνώσεις του/της και να ανακαλύψει τον κωδικό που θα του/της δώσει πρόσβαση στην επόμενη ενότητα.
Η Διοίκηση των Αρσακείων Σχολείων και οι δημιουργοί του εκπαιδευτικού παιχνιδιού παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση σε αυτό, σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Εάν δυσκολευτείτε κατά τη χρήση του παραπάνω συνδέσμου μεταβείτε στην παρακάτω διεύθυνση https://www.e-arsakeio.gr//start/op/autologin/login/guest_dim_1821/autologin/602094fc04977e7c9f78d4aacf7848f9 και κάντε κλικ στην φράση Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ .

ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821. 11ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς

Μία Ιστοριογραμμή με βίντεο και πληροφοριακό υλικό που αφορά τα σημαντικότερα γεγονότα της ελληνικής επανάστασης όπως αυτά παρουσιάζονται στο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ τάξης.