Posted on May 5, 2020
Γλώσσα 4η Ενότητα
Posted on April 27, 2020
Εβδομαδιαίο πρόγραμμα
Posted on April 2, 2020
Γλώσσα 1η Ενότητα Επανάληψη
|
ΟΝΟΜΑ :………………………………………………………………………………………………………
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΤΑΞΗ Ε΄ ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- α. Να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο βάζοντας τα ρήματα σε χρόνο παρατατικό :
Η θάλασσα είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της περιοχής , καθώς όπου κ αν στέκεται κανείς την αντικρίζει ν’ απλώνεται μπροστά του . Έτσι οι άνθρωποι είναι στενά δεμένοι μαζί της και κάνουν πολλά ταξίδια , εκμεταλλευόμενοι τους ανέμους που φυσούν ανάλογα με την εποχή του χρόνου .
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β. Να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο βάζοντας τα ρήματα σε χρόνο αόριστο :
Η θάλασσα αποτελεί το μέσο επικοινωνίας , το δρόμο που φέρνει τους ανθρώπους του τόπου σε επαφή με άλλους λαούς και πολιτισμούς , είναι αυτή που τους βοηθάει να καλυτερέψουν τη ζωή τους . Γι’ αυτό και αυτοί την αγαπούν και δένονται μαζί της , την υμνούν στα τραγούδια τους και την συνδέουν με τα παραμύθια τους .
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Να συμπληρώσεις τις προτάσεις με τη λέξη από τις παρενθέσεις που ταιριάζει στον κατάλληλο τύπο :
- Στο νησί της Κύθνου λειτούργησε το πρώτο ………………………… πάρκο στην Ελλάδα . ( αερικός , αιολικός , ανεμικός )
- Τα όργανα που χρησιμεύουν στην εύρεση της διεύθυνσης του ανέμου ονομάζονται …………………………………..( ανεμολόγιο , ανεμόμετρο , ανεμοδείκτης )
- Τη βλέπαμε στην άκρη του λιμανιού να ………………………………….. το μαντίλι της αποχαιρετώντας μας . ( αερίζω , ανεμίζω , ανεμοδέρνω )
- Οι ιππότες στο Μεσαίωνα έφεραν συνήθως στην πανοπλία τους το …………………………… του άρχοντα που υπηρετούσαν .( οικόπεδο , οικόσημο , οικογενειακό )
- Η παράνομη …………………………………….. πρέπει να τιμωρείται αυστηρά .
( υλοτομία , δενδροφύτευση , δασολογία )
- Να συμπληρώσεις τα γράμματα που λείπουν :
- Απαγορεύετ…………. να ρυπαίνετ………… το θαλάσσιο περιβάλλον.
- Μην αγοράζετ……….. προϊόντα που προέρχοντ…….. από ζώα ή φυτά που απειλούντ……… με εξαφάνιση .
- Προτιμάτ…… να χρησιμοποιήτ……. το ποδήλατο για τις μετακινήσεις σας.
- Του είπαμ…….. να φύγ……. Αλλά δεν καταλάβαιν…….
- Εμείς θέλουμ…… να πάμ…… εκδρομή .
- Εδώ και καιρό δεν ενδιαφέρεσ ……. για τα μαθήματα , κάτι πρέπει να γίν……
- Δεν καταλαβα.ίνετ……. ότι δεν είν…. σωστό να λέτ…. ψέμματα ;
- Από τις παρακάτω προτάσεις να γράψεις : τα χρονικά επιρρήματα , τις φράσεις με πρόθεση που φανερώνουν χρόνο και τις δευτερεύουσες χρονικές προτάσεις :
- Αμέσως μόλις κατάλαβε το λάθος του ζήτησε συγγνώμη .
- Η φωτιά έκαιγε μέχρι το βράδυ, ώσπου έκαψε όλο το δάσος .
- Όταν έφτασαν στο χωριό, πήγαν αμέσως στο σπίτι τους .
- Ανέβα , μόλις σου πω .
- Θα πας βόλτα , αφού διαβάσεις καλά τα μαθήματα σου .
Χρονικά επιρρήματα : ………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Φράσεις με πρόθεση που φανερώνουν χρόνο : ……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Δευτερεύουσες χρονικές προτάσεις :……………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Να σχηματίσεις σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τις λέξεις :
Δάσος χαρτί
Δασοφύλακας χαρταετός
……………………………………………………. …………………………………………………..
…………………………………………………….. …………………………………………………..
……………………………………………………… …………………………………………………..
………………………………………………………. ……………………………………………………
- Να σχηματίσεις σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό τις λέξεις :
Πουλί μαλλιά
Εξυπνοπούλι κατσαρομάλλης
………………………………………… ……………………………………….
………………………………………… …………………………………………..
…………………………………………… ………………………………………………..
- Να γράψεις το αντίθετο για καθένα από τα παρακάτω χρονικά επιρρήματα :
Αύριο # ………………………………. Πάντα #..............................................
Νωρίς # ………………………………… σπάνια # ………………………………………….
Φέτος # ………………………………… μετά # …………………………………………….
- Να γράψεις τους χρόνους των ρημάτων στην κατηγορία που ανήκουν :
ΠΑΡΟΝΤΙΚΟΙ | ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΙΚΟΙ | ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ |
- Να κάνεις χρονική αντικατάσταση τα ρήματα :
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ | ||
ΑΟΡΙΣΤΟΣ | ||
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ | Εσύ έγραφες | |
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ | ||
ΜΕΛ. ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ | ||
ΜΕΛ. ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ | Αυτοί θα γράφονται |
- Να απαντήσεις τις παρακάτω ερωτήσεις :
- Ποιες προτάσεις ονομάζονται κύριες ;……………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Ποιες προτάσεις ονομάζονται δευτερεύουσες ;……………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- Να σχηματίσεις σύνθετες λέξεις ;
Ανεβαίνω + κατεβαίνω = ………………………………………………………………………………….
Άνθος + δέσμη = ………………………………………………………………………………………………..
Σιγά + ψιθυρίζω = …………………………………………………………………………………………….
Μακρύς + στενός = ……………………………………………………………………………………………
Πεζός + δρόμος = ……………………………………………………………………………………………..