Σήμερα μελετήσαμε τις μονάδες μέτρησης του μήκους.
και θυμηθήκαμε την περίμετρο
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 61 και Τ.Ε. σελ. 59 και σελ. 61 ασκ.1-2
🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 61 πρόβλημα 3 και άσκηση μετατροπών στο τετράδιο
Σήμερα μελετήσαμε τις μονάδες μέτρησης του μήκους.
και θυμηθήκαμε την περίμετρο
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 61 και Τ.Ε. σελ. 59 και σελ. 61 ασκ.1-2
🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 61 πρόβλημα 3 και άσκηση μετατροπών στο τετράδιο
Σήμερα διαβάσαμε για έναν σπουδαίο αθλητή: τον Αμπέμπε Μπικίλα. Το κείμενο "Σύγχρονος αθλητισμός" είναι στο Βιβλίο σελ. 62-63, κάναμε τις ασκήσεις 1,2,3, σελ. 63-64 και μελετήσαμε όλες τις δευτερεύουσες προτάσεις του κειμένου.
Εφόσον την προηγούμενη βδομάδα μελετήσαμε τους συνδέσμους, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να φρεσκάρουμε στη μνήμη μας τις δευτερεύουσες προτάσεις!
🏡Σπίτι: δευτερεύουσες
🏡Σπίτι: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Σήμερα μελετήσαμε ένα τελευταίο γεωγραφικό διαμέρισμα: τη Θράκη
Συμπληρώσαμε: Θράκη
Αρχαιότητα
Ο Ορφέας, μεγάλος μουσικός της Ελληνικής μυθολογίας, καταγόταν από την Θράκη. Ο Όμηρος αναφέρει ότι η λατρεία των Μουσών ξεκίνησε από την Θράκη και εξαπλώθηκε η μουσική μέσω των Θρακών παντού. Ο θεός Απόλλωνας, προστάτης της μουσικής και των τεχνών , λατρευόταν ιδιαίτερα στην περιοχή όπως μαρτυρούν τα ιερά και τα μαντεία που έχουν διασωθεί. Επίσης, ο Πάνας και ο Διόνυσος είχαν και αυτοί ιδιαίτερη θέση στα μουσικά δρώμενα της Θράκης.
Νεότερα χρόνια
Οι Θρακιώτες διακρίθηκαν για την αγάπη προς την μουσική γράφοντας ιδιαίτερους ήχους ειδικά μετά τα βυζαντινά χρόνια. Σήμερα τα είδη μουσικής τους είναι πολλά.
Η μουσική Θράκης διακρίνεται στις εξής κατηγορίες:
Η ανατολική μουσική είναι πιο πρόσχαρη με έντονη μελωδικότητα και παρουσιάζει αρκετά κοινά στοιχεία με την παραδοσιακή μικρασιάτικη μουσική κυρίως με της Κωνσταντινούπολης όπου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την βυζαντινή μουσική.
Σήμερα κάναμε επαναληπτικές ασκήσεις στην ενότητα 7 (γεωμετρία)
Έγιναν: πρόβλημα 2 στο Τ.Ε. σελ. 53 και επαναληπτικές ασκήσεις ενότητα 7
🏡Σπίτι: τις παρακάτω επαναληπτικές ασκήσεις (δ' μέρος)
Οι ενοχλητικοί ήχοι, οι θόρυβοι, έχουν αρνητική επίδραση σε διάφορες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού: η πίεση ανεβαίνει, η αναπνοή γίνεται πιο γρήγορη, δεν μπορούμε να συγκεντρωθούμε και να κοιμηθούμε. Η συνεχής παραμονή σε χώρους με τέτοιους ήχους μπορεί να προξενήσει βλάβες στα αφτιά μας, που οδηγούν σε βαρηκοΐα. Το πρόβλημα της έντονης ενόχλησης από τους θορύβους ονομάζεται ηχορρύπανση.
Ο ήχος της βροχής, τα ραδιοκύματα, τα κύματα της θάλασσας ή ο ήχος από το τζάκι και την ηλεκτρική σκούπα είναι μερικά μόνο παραδείγματα που μπορούν να αναφερθούν. Με απλά λόγια , ο λευκός θόρυβος είναι ένας συνεχής ήχος που περιλαμβάνει κάθε συχνότητα, την οποία μπορεί να εντοπίσει το ανθρώπινο αυτί, σε υψηλούς και χαμηλούς τόνους. Με αυτόν τον τρόπο, οι ανεπιθύμητοι ήχοι παραμένουν έξω από το ακουστικό μας πεδίο.
Ο λευκός θόρυβος δεν «σκεπάζει» απλά τους υπόλοιπους ήχους, αλλά μας βοηθά σε περισσότερα πράγματα της καθημερινότητας απ’ όσα μπορείτε να φανταστείτε. Εκτός, λοιπόν, από το να βελτιώνει την υγεία της ακοής, κάποια πρόσθετα οφέλη του λευκού θορύβου είναι τα εξής:
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 158-160
🏡Σπίτι: Μελετώ όσα κάναμε και συμπληρώνω τις ασκήσεις σελ.160
Νέο κεφάλαιο σήμερα και θέμα έχει τον αθλητισμό.
Ο Αριστοτέλης έθεσε τον ορισμό της επιστήμης της φυσικής αγωγής, λέγοντας ότι εξετάζει το είδος της εκγύμνασης που ταιριάζει σε όλους, αφού αποσκοπεί στην γυμναστική εκπαίδευση όλων και όχι μόνων αυτών με φυσικά σωματικά χαρίσματα. Κατά τον Αριστοτέλη ο σκοπός της γυμναστικής είναι παιδαγωγικός και αισθητικός. Ο Αριστοτέλης έλεγε ότι η γυμναστική δεν πρέπει να περιλαμβάνει ακρότητες που καταστρέφουν την σωματική αρμονία.
Γενικά οι αρχαίοι Έλληνες προσπαθούσαν να είναι υπέρ του μέτρου στη ζωή, αλλά και να κατακτήσουν την ευδαιμονία, την ευτυχία δηλαδή η οποία βρίσκεται στο αγαθό, στην αρετή.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 58-59 και από σελ. 60-61 ασκ. 3 και 6
Επίσης, σήμερα μελετήσαμε μια ακόμη κατηγορία από τα άκλιτα μέρη του λόγου, του συνδέσμους. Ορισμένους από αυτούς τους γνωρίζουμε ήδη, καθώς εισάγουν δευτερεύουσες προτάσεις.
Σύνδεσμοι
Οι σύνδεσμοι είναι άκλιτες λέξεις που συνδέουν μεταξύ τους λέξεις και προτάσεις:
🏡Σπίτι:
Σήμερα ολοκληρώσαμε τα βασικά στοιχεία ενός κύκλου, μελετώντας αυτή τη φορά το μήκος του κύκλου.
Τι είναι το μήκος του κύκλου ;
Μήκος του κύκλου λέμε αυτό που στα άλλα σχήματα το ονομάζουμε περίμετρο.
Αν υποθέσουμε ότι θα μπορούσαμε να “ξετυλίξουμε” την περιφέρεια του κύκλου και να τη μετατρέψουμε σε ευθύγραμμο τμήμα, το μέγεθός του θα ήταν το μήκος του κύκλου.
Για να βρούμε το μήκος του κύκλου χρησιμοποιούμε το μήκος της διαμέτρου και τον αριθμό π.
Μήκος κύκλου = π x διάμετρο (όπου π=3,14)
Αριθμός π
Ο αριθμός π είναι το πηλίκο της διαίρεσης του μήκους του κύκλου με τη διάμετρό του. Ο αρχαίος Έλληνας μαθηματικός Αρχιμήδης ανακάλυψε ότι διαιρώντας το μήκος κύκλου με τη διάμετρό του το αποτέλεσμα είναι πάντα ίδιο. Ο ίδιος υπολόγισε τον αριθμό π σε 3,1459265. Για τους υπολογισμούς μας χρησιμοποιούμε μόνο 2 δεκαδικά ψηφία και έτσι π = 3,14.
Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 53 ασκ. 1 και ασκήσεις στο τετράδιο
🏡Σπίτι: στο τετράδιο μαθηματικών:
5. Κάνω τις παρακάτω πράξεις κάθετα και τις επαληθεύσεις τους:
Στο σημερινό μας μάθημα ολοκληρώσαμε την ενότητα 15 και κάναμε ορισμένες επαναληπτικές ασκήσεις στην τάξη: Επαναληπτικό Ενότητα 15
🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 38-39 ασκ. 3-4 και επίσης στο κειμενάκι σελ. 38 "ο Μπαμπαθέλω" υπογραμμίζω τις αντωνυμίες και γράφω το είδος τους και κυκλώνω τις προθέσεις.
Ο σουλτάνος Μωάμεθ Β΄ στις 6 Απριλίου 1453 πολιορκεί την Κωνσταντινούπολη και ζητά την παράδοσή της. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος οργανώνει την άμυνα με λίγους αποφασισμένους υπερασπιστές και αρνείται την παράδοση της πόλης και την υποδούλωση των κατοίκων της.
🏡Σπίτι: