Ελληνικά

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Φροντίζω το περιβάλλον. 

 

Υποθεματική :Κλιματική Αλλαγή
Φυσικές καταστροφές,
Πολιτική Προστασία Τίτλος Σεισμός – Παραμένω ψύχραιμος

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ
Απότομη κίνηση ή δόνηση εκτάσεων του στερεού φλοιού της γης. Προέρχεται από μετατόπιση μαζών κάτω από την επιφάνεια της γης. Έχουν παρατηρηθεί σεισμοί όλων των βαθμών έντασης, που γίνονται αντιληπτοί από πολύ ευαίσθητους σεισμογράφους σε ειδικούς σταθμούς.  Για να εκτιμηθούν τα αποτελέσματα των σεισμών πρέπει να καθοριστούν τα διάφορα στοιχεία, που χρησιμεύουν σαν βάση εκτιμήσεως. Πρώτο στοιχείο είναι η ΄΄εστία΄΄ ή  ΄΄υπόκεντρο του σεισμού, η υπόγεια δηλ. έκταση, στην οποία γεννιέται ο σεισμός. Δεύτερο στοιχείο είναι το ΄΄επίκεντρο ΄΄ του σεισμού , δηλ. η περιοχή της επιφάνειας της γης που βρίσκεται κάθετα πάνω από την ΄΄εστία΄΄. Έπειτα πρέπει να διακρίνουμε τα διάφορα σεισμικά κύματα, καθώς και τα αποτελέσματα των σεισμών (καταστροφές, πλημμύρες, πυρκαγιές, ανθρώπινα θύματα). Τα αποτελέσματα ποικίλλουν ανάλογα με τις συνθήκες (αντοχή υπέδαφους, κατασκευή σπιτιών, πυκνότητα πληθυσμού, τοπική ώρα, συνήθειες πληθυσμού).

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2792 ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΓΗΣ

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10925 ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Θεματική:1. Ζω καλύτερα – Ευ Ζην Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία

Τίτλος: Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της συναισθηματικής νοη-
μοσύνης είναι η ενσυναίσθηση (empathy),

O όρος συναισθηματική επάρκεια αναφέρεται στην αποτελε
σματική έκφραση των συναισθημάτων ενός ατόμου κατά την αλληλεπίδραση του με

τους άλλους

Εργαστήριο1
. Παιχνίδι Αυτογνωσίας
1. Σκέψου και γράψε το αγαπημένο σου ζώο ή ένα ζώο που θαυμάζεις:

2. Τώρα γράψε (4) τέσσερις λόγους που σε έκαναν να το διαλέξεις:
Διάλεξα........................................................................επειδή είναι:
......................................................
......................................................
......................................................
......................................................
3. Τώρα σκέψου (4) τέσσερα επίθετα που ταιριάζουν στον εαυτό σου:
......................................................
......................................................
......................................................
......................................................
4. Τι παρατηρείς όταν συγκρίνεις τις επιλογές σου ανάμεσα σε 2 και 3;
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
5. Τώρα γράψε κάποιο από τα γνωρίσματα που θα ήθελες να έχεις τώρα ή στο
μέλλον:
......................................................
......................................................
......................................................
......................................................

Δ.
Τα θετικά μου Τα αρνητικά μου

Tο πρόγραμμα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  με

τίτλο, Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!, είναι προσα-
νατολισμένο, μέσα από ομαδοσυνεργατικές-κατά βάση-δραστηριότητες (λεκτικές,

καλλιτεχνικές, κινητικές κ.λπ.), στην καλλιέργεια και ενίσχυση του αλτρουισμού, της
ενσυναίσθησης, της αισιοδοξίας, του χιούμορ, της δημιουργικότητας, της έκφρασης
συναισθήματος, της ανθεκτικότητας, της αυτοεκτίμησης, της αυτεπίγνωσης και της

υπευθυνότητας, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές, να γίνουν ακόμη πιο δεκτι-
κοί στη δυνατότητα κατανόησης, συνύπαρξης, συνεργασίας και φιλίας,

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

Εικονίδιο

Ζωγραφίζω κ γράφω τα συναισθήματα μου

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10756  αναγνώριση συναισθημάτων

Συζήτηση ανάλυση κ δραματοποιηση του βιντεο

Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

2025 2026

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

ΝΕΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ-ΕΝΕΡΓΩ:ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ -ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ

childrens_rights_cards

παρουσίαση προσωπικού ημερολογίου με στόχους

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΝΟΜΑ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ- ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΠΟΛΕΙΣ-ΚΑΣΤΡΑ

  1. Σε αυτήν την ενότητα ασχολούμαστε με την  Ακρόπολη και κατασκευάζουμε σε ομάδες με όποιον τρόπο  αποφασίσουμε, τον Παρθενώνα αφού έχουμε ενημερωθεί . (παζλ-μακέτες-πηλό-3Dκατασκευές-ανακυκλώσιμα υλικά...)

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ

Ο Παρθενώνας (1)

Ταξίδι στην Αρχαια Ελλάδα

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ

  1. Στην θεματική αυτή ενότητα θα ασχοληθούμε με τις φυσικές καταστροφές του περιβάλλοντος που απειλούν τον πλανήτη μας ,αλλά και την μόλυνση του περιβάλλοντος

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων συμπεριλαμβάνονται και οι <<ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ..>>

Η θεματική ενότητα άπτεται της ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ με εξοικείωση των μαθητών για το περιβάλλον καθώς και τις φυσικές καταστροφές

Οι τρόποι αντιμετώπισης στην καθημερινότητα τους είναι ένας τομέας  με τον οποίο θα ασχοληθούν για την εξεύρεση λύσεων,  δημιουργώντας την θέληση για ενεργό δράση ,προσωπική εμπλοκή στο παγκόσμιο πρόβλημα ,άρα την αίσθηση του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και έχει την ικανότητα εξεύρεσης λύσεων στα κοινωνικά προβλήματα τα οποία αφορούν στην ζωή του.

Η ενασχόληση των μαθητών με τις θεματικές ενότητες πραγματοποιείται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας eme

Παρουσιάσεις μαθητών

Μαθαίνω για τον τόπο μου κ τον προστατεύω

Παγετώνας

ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Φυσικές καταστροφές

https://files.e-me.edu.gr/s/ckptYQgfo6mPXi9

Η θαλάσσια μόλυνση, Γιώργος Στάμος

Image with no description

ΜΑΡΙΤΙΝΑ ΚΟΥΡΟΥΜΟΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ

https://files.e-me.edu.gr/s/YJPewCZZfnmoZds

https://files.e-me.edu.gr/s/9aAAYExyYZj8PcK  ΛΕΩΝΙΔΑΣ

https://files.e-me.edu.gr/s/LeaYt5pLZ7rKmYZ

Αναστασια

EΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Σκουπίδια (3)

ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (4)

https://files.e-me.edu.gr/s/66Z4WJ4ba4MZwWQ

Ο Πέρις ο γλυκούλης-το ποίημα μας

Παρουσιασεις μαθητων

-ΤΡΟΦΕΣ-ΚΑΙ-ΕΝΕΡΓΕΙΑ

titroo (1)

ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΑΜΟΣ

ΔΙατροφή (1) Μαρια 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ. ΣΤΑΜΟΣpptx

IΩΑΝΝΑ ΚΟΝΤΟΥ-ΦΡΟ

https://files.e-me.edu.gr/s/tkG4kir3Wjt9Wg6

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΓΓΕΛΟΥ 2

ΕΥ ΖΗΝ-Τρώω υγιεινά

Στην θεματική αυτή ενότητα παρουσιάζονται διάφορα υγιεινά κ κυρίως μεσογειακά φαγητά που αφορούν στην διατροφική πυραμίδα

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ  Μαριτινα

Παρουσίαση 1Ιωαννης

ΦΡΟΥΤΑ ΦΡΟΥΤΑ  Αλεξανδρος

Δ1 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Το ιστολόγιο  ,,<<ΤΟ ΤΑΞΊΔΙ>> δημιουργήθηκε από τους μαθητές του Δ1 και την εκπαιδευτικό Καφαντάρη Μαρία, για την παρουσίαση των εργασιών τους στα πλαίσια της ενασχόλησης τους με το εργαστήριο δεξιοτήτων.2024-2025

Οι θεματικές  ενότητες  είναι

1  .ΕΥ ΖΗΝ   :ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ   

2.ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΤΟ ΝΕΡΟ -ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΙ

3.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ-ΕΝΕΡΓΩ:ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ -ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ 

 

4.ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ:ΠΟΛΕΙΣ -ΚΑΣΤΡΑ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ