Updated on December 15, 2025
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Φροντίζω το περιβάλλον.
Υποθεματική :Κλιματική Αλλαγή
Φυσικές καταστροφές,
Πολιτική Προστασία Τίτλος Σεισμός – Παραμένω ψύχραιμος
| ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ | |
| Απότομη κίνηση ή δόνηση εκτάσεων του στερεού φλοιού της γης. Προέρχεται από μετατόπιση μαζών κάτω από την επιφάνεια της γης. Έχουν παρατηρηθεί σεισμοί όλων των βαθμών έντασης, που γίνονται αντιληπτοί από πολύ ευαίσθητους σεισμογράφους σε ειδικούς σταθμούς. Για να εκτιμηθούν τα αποτελέσματα των σεισμών πρέπει να καθοριστούν τα διάφορα στοιχεία, που χρησιμεύουν σαν βάση εκτιμήσεως. Πρώτο στοιχείο είναι η ΄΄εστία΄΄ ή ΄΄υπόκεντρο του σεισμού, η υπόγεια δηλ. έκταση, στην οποία γεννιέται ο σεισμός. Δεύτερο στοιχείο είναι το ΄΄επίκεντρο ΄΄ του σεισμού , δηλ. η περιοχή της επιφάνειας της γης που βρίσκεται κάθετα πάνω από την ΄΄εστία΄΄. Έπειτα πρέπει να διακρίνουμε τα διάφορα σεισμικά κύματα, καθώς και τα αποτελέσματα των σεισμών (καταστροφές, πλημμύρες, πυρκαγιές, ανθρώπινα θύματα). Τα αποτελέσματα ποικίλλουν ανάλογα με τις συνθήκες (αντοχή υπέδαφους, κατασκευή σπιτιών, πυκνότητα πληθυσμού, τοπική ώρα, συνήθειες πληθυσμού).
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2792 ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΓΗΣ https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10925 ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ |
Updated on October 19, 2025
Θεματική:1. Ζω καλύτερα – Ευ Ζην Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία
Τίτλος: Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της συναισθηματικής νοη-
μοσύνης είναι η ενσυναίσθηση (empathy),
O όρος συναισθηματική επάρκεια αναφέρεται στην αποτελε
σματική έκφραση των συναισθημάτων ενός ατόμου κατά την αλληλεπίδραση του με
τους άλλους
Εργαστήριο1
. Παιχνίδι Αυτογνωσίας
1. Σκέψου και γράψε το αγαπημένο σου ζώο ή ένα ζώο που θαυμάζεις:
2. Τώρα γράψε (4) τέσσερις λόγους που σε έκαναν να το διαλέξεις:
Διάλεξα........................................................................επειδή είναι:
......................................................
......................................................
......................................................
......................................................
3. Τώρα σκέψου (4) τέσσερα επίθετα που ταιριάζουν στον εαυτό σου:
......................................................
......................................................
......................................................
......................................................
4. Τι παρατηρείς όταν συγκρίνεις τις επιλογές σου ανάμεσα σε 2 και 3;
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
5. Τώρα γράψε κάποιο από τα γνωρίσματα που θα ήθελες να έχεις τώρα ή στο
μέλλον:
......................................................
......................................................
......................................................
......................................................
Δ.
Τα θετικά μου Τα αρνητικά μου
Tο πρόγραμμα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με
τίτλο, Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!, είναι προσα-
νατολισμένο, μέσα από ομαδοσυνεργατικές-κατά βάση-δραστηριότητες (λεκτικές,
καλλιτεχνικές, κινητικές κ.λπ.), στην καλλιέργεια και ενίσχυση του αλτρουισμού, της
ενσυναίσθησης, της αισιοδοξίας, του χιούμορ, της δημιουργικότητας, της έκφρασης
συναισθήματος, της ανθεκτικότητας, της αυτοεκτίμησης, της αυτεπίγνωσης και της
υπευθυνότητας, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές, να γίνουν ακόμη πιο δεκτι-
κοί στη δυνατότητα κατανόησης, συνύπαρξης, συνεργασίας και φιλίας,
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

Ζωγραφίζω κ γράφω τα συναισθήματα μου
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10756 αναγνώριση συναισθημάτων


Συζήτηση ανάλυση κ δραματοποιηση του βιντεο
Updated on September 12, 2025
Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
2025 2026
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
ΝΕΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
Updated on May 22, 2025
.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ-ΕΝΕΡΓΩ:ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ -ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ



παρουσίαση προσωπικού ημερολογίου με στόχους
Updated on April 6, 2025
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ- ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΠΟΛΕΙΣ-ΚΑΣΤΡΑ
- Σε αυτήν την ενότητα ασχολούμαστε με την Ακρόπολη και κατασκευάζουμε σε ομάδες με όποιον τρόπο αποφασίσουμε, τον Παρθενώνα αφού έχουμε ενημερωθεί . (παζλ-μακέτες-πηλό-3Dκατασκευές-ανακυκλώσιμα υλικά...)

Ταξίδι στην Αρχαια Ελλάδα






Updated on February 21, 2025
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ
Στην θεματική αυτή ενότητα θα ασχοληθούμε με τις φυσικές καταστροφές του περιβάλλοντος που απειλούν τον πλανήτη μας ,αλλά και την μόλυνση του περιβάλλοντος
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων συμπεριλαμβάνονται και οι <<ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ..>>
Η θεματική ενότητα άπτεται της ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ με εξοικείωση των μαθητών για το περιβάλλον καθώς και τις φυσικές καταστροφές
Οι τρόποι αντιμετώπισης στην καθημερινότητα τους είναι ένας τομέας με τον οποίο θα ασχοληθούν για την εξεύρεση λύσεων, δημιουργώντας την θέληση για ενεργό δράση ,προσωπική εμπλοκή στο παγκόσμιο πρόβλημα ,άρα την αίσθηση του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και έχει την ικανότητα εξεύρεσης λύσεων στα κοινωνικά προβλήματα τα οποία αφορούν στην ζωή του.
Η ενασχόληση των μαθητών με τις θεματικές ενότητες πραγματοποιείται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας eme
Παρουσιάσεις μαθητών
Μαθαίνω για τον τόπο μου κ τον προστατεύω



ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

https://files.e-me.edu.gr/s/ckptYQgfo6mPXi9
Η θαλάσσια μόλυνση, Γιώργος Στάμος

ΜΑΡΙΤΙΝΑ ΚΟΥΡΟΥΜΟΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ
https://files.e-me.edu.gr/s/YJPewCZZfnmoZds
https://files.e-me.edu.gr/s/9aAAYExyYZj8PcK ΛΕΩΝΙΔΑΣ
https://files.e-me.edu.gr/s/LeaYt5pLZ7rKmYZ
Αναστασια
EΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ
https://files.e-me.edu.gr/s/66Z4WJ4ba4MZwWQ
Updated on November 1, 2024
ΕΥ ΖΗΝ-Τρώω υγιεινά
Στην θεματική αυτή ενότητα παρουσιάζονται διάφορα υγιεινά κ κυρίως μεσογειακά φαγητά που αφορούν στην διατροφική πυραμίδα


Updated on November 19, 2024
Δ1 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Το ιστολόγιο ,,<<ΤΟ ΤΑΞΊΔΙ>> δημιουργήθηκε από τους μαθητές του Δ1 και την εκπαιδευτικό Καφαντάρη Μαρία, για την παρουσίαση των εργασιών τους στα πλαίσια της ενασχόλησης τους με το εργαστήριο δεξιοτήτων.2024-2025
Οι θεματικές ενότητες είναι
1 .ΕΥ ΖΗΝ :ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ
2.ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΤΟ ΝΕΡΟ -ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΙ

3.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ-ΕΝΕΡΓΩ:ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ -ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ 
4.ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ:ΠΟΛΕΙΣ -ΚΑΣΤΡΑ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ 












